پهپادها رصد بحران را در دست گرفتند

پهپادها رصد بحران را در دست گرفتند

 پهپادها رصد بحران را در دست گرفتند

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان؛ برای اولین بار در کشور و با پیشنهاد کارگروه ارتباطات و فناوری اطلاعات مدیریت بحران استان در مانور زلزله با رویکرد امدادرسانی در جوامع شهری پهپادها تصویربرداری از موانع و وضعیت زلزله را بر عهده گرفتند.
محمد احمدی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان در این خصوص گفت: از مهمترین عوامل بعد از وقوع هر اتفاقی آمایش و بررسی وضعیت آن است.
وی اضافه کرد: در مانور امسال توانستیم با استفاده از پهپادهای سازمان محیط زیست و همچنین هماهنگی بین دستگاهی، به خوبی و به صورت آنلاین تصاویر مربوط به موقعیت زلزله را به تیم مدیریت بحران مستقر در محل وقوع حادثه و همچنین مرکز مدیریت بحران کشور ارسال کنیم.
رئیس کارگروه ارتباطات و فناوری اطلاعات مدیریت بحران استان ادامه داد: در هنگام حوادث پیش بینی نشده مانند زلزله و سیل و رانش زمین استفاده از پهپاد‌ها به یافتن تصاویری دقیق از بحران جهت پشتیبانی در لحظه (Real-Time) کمک می‌کند.
وی ضمن تاکید بر استفاده از پهپادها گفت: گشت‌زنی و پایش مداوم مناطق بحران‌زده برای به دست آوردن گزارشی سریع از میزان تخریب زیر ساخت‌ها، قسمت‌های سالم و تخریب شده شهر در اثر زلزله و یا افراد قرار گرفته در محاصره‌ی سیل، در شرایط بحرانی بسیار کمک کننده است.
لینک اصل خبر در سایت اداره کل مدیریت بحران استانداری گلستان

    منبع خبر

    اداره کل مدیریت بحران استانداری گلستان

    اداره کل مدیریت بحران استانداری گلستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات