انتقاد از حذف پارکینگ در مسکن مهر سنندج

انتقاد از حذف پارکینگ در مسکن مهر سنندج

www.BanaNews.irشهردار سنندج با انتقاد از حذف احداث پارکینگ در پروژه‌های مسکن مهر شهر سنندج، گفت: حذف پارکینگ موجب بروز مشکلات زیادی از جمله پارک خودروها در کوچه‌ها و خیابان‌های شهر و ازدیاد بار ترافیکی می‌شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مهندس مهدی حسام شریعتی در جلسه شورای مسکن مهر استان کردستان در سنندج از مسوولان مسکن و شهرسازی و دستگاه‌های مرتبط خواست در طراحی ساختمان‌های جدید حتما پارکینگ را لحاظ کنند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری سنندج به حذف پارکینگ در پروژه‌های مسکن مهر انتقاد دارد، گفت: با حذف این گزینه با تردد زیاد خودروها در سطح کوچه‌ها و خیابان‌ها مواجه می‌شویم که این مساله مشکلات زیادی را به بار می‌آورد.در ادامه این جلسه رییس سازمان مسکن و شهرسازی استان کردستان نیز با اشاره به اینکه احداث پارکینگ در واحدهای مسکونی الزامی است، گفت: تنها در برخی از پروژه‌های مسکن مهر آن هم به دلیل مشکلات زمین و پایین آوردن قیمت آورده اعضا این گزینه حذف شده و در مابقی پروژه‌ها مشکلی برای احداث پارکینگ نداریم.

مهندس محمد رسولی در ادامه همچنین از آغاز ثبت نام از متقاضیان جدید طرح مسکن مهر طی هفته آینده در این استان خبر داد و گفت: متقاضیان جدید مسکن مهر در استان کردستان می‌توانند درخواست‌های خود را برای ثبت در سامانه ملی وزارت مسکن و شهرسازی به سازمان مسکن و شهرسازی استان تحویل دهند.

وی گفت: بعد از تحویل درخواست متقاضیان، سازمان مسکن و شهرسازی این افراد را در سامانه وزارت مسکن به آدرسwww.makan.ir ثبت‌نام خواهد کرد.

وی گفت: در حال حاضر سازمان مسکن و شهرسازی استان به دنبال یک شرکت کارگزار برای ثبت‌نام از متقاضیان است.

رسولی با بیان این که شرایط ثبت نام همان شرایط ثبت نام در مرحله اول مسکن مهر است و تغییری نکرده است، گفت: در حال حاضر ۷۴۰ نفر از مرحله اول ثبت نام مسکن مهر در نوبت هستند که در این مرحله در اولویت قرار خواهند گرفت.

به گفته وی، در مرحله جدید ساخت مسکن مهر، عملیات احداث این واحدها در قالب یک قرارداد سه‌جانبه بین سازمان مسکن و شهرسازی، بانک مسکن و اتحادیه انبوه‌سازان اجرایی خواهد شد و مانند مرحله اول نیازی به واگذاری طرح به پیمانکار توسط هیات مدیره تعاونی نیست. وی همچنین سهم استان کردستان از طرح مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر در سال ۹۰ را ۲۱ هزار واحد عنوان کرد که این رقم چهار هزار واحد بیشتر از سهمیه سال‌جاری است.

رییس سازمان مسکن و شهرسازی استان کردستان در پایان با انتقاد از ورود برخی مصالح ساختمانی بی‌کیفیت و فاقد استاندارد به استان کردستان گفت: برخی از دلالان مصالح ساختمانی، مصالح ساختمانی غیراستاندارد و بی‌کیفیت را با قیمت پایین‌تری به استان وارد می‌کنند و خریدار را تشویق به خرید آن می‌کنند، در حالی که مصالح با کیفیت در استان وجود دارد.

 

 

    نظرات