شهرداری تنها متولی رفع معضلات بافت حاشیه نشین نیست/ ضرورت بهره مندی از متخصصان در حوزه شهرسازی

شهرداری تنها متولی رفع معضلات بافت حاشیه نشین نیست/ ضرورت بهره مندی از متخصصان در حوزه شهرسازی

به گزارش شهریار، محمدرضا پورمحمدی در دیدار صمیمی مهندسان شهرسازی که در محل معاونت شهرسازی شهرداری تبریز صورت گرفت، گفت: در تبریز افراد متخصص و تحصیل کرده بسیاری وجود دارند که بهره بردن از حضور آنان در عرصه های مختلف، می تواند زمینه های رشد و اعتلای شهر اولین ها را فراهم سازد.

پورمحمدی همچنین تاکید کرد: متاسفانه نگاه خرد، جزئی و شخصی به بسیاری از مسائل شهری باعث شده مسائل و مشکلات کلان را نبینیم و در نتیجه با مشکلات فراوانی مواجه شویم.

وی همچنین با اشاره به معضل حاشیه نشینی در کلانشهرهایی چون تبریز، بیان کرد: مسئله حاشیه نشینی در طول چندین سال به وجود آمده است و شهرداری به تنهایی نمی تواند این معضل را حل کند.

پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد: اکنون بیش تر از اینکه مشکل تکنولوژی و سرمایه داشته باشیم، با کمبود تئوری مواجه هستیم.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با تاکید بر اهمیت علوم جغرافیایی بیان کرد: شهرسازی یکی از مهم ترین علوم حوزه مهندسی و جغرافیا است و با شهرسازی می توان به مقوله شهر، نگاه چندوجهی داشت.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه بر ضرورت باارزش شمردن سرمایه های اجتماعی هر شهر تاکید کرد و گفت: ۳۳درصد از فارغ التحصیلان دانشگاهی ما در استان بیکار هستند و این باعث به وجود آمدن ناامیدی و بدبینی در جامعه می شود.

وی اضافه کرد: مفهوم شهر فقط شامل ساختمان ها و خیابان ها نمی شود، بلکه ما باید به انسان ها نیز به عنوان سرمایه های اجتماعی شهر، ارزش قائل شویم.

وی ادامه داد: اینک بیش از همه چیز نیازمند تدبر و اندیشه هستیم، به همین خاطر باید مشکلات را آسیب شناسی کنیم و به دنبال یافتن راه حل های علمی برای آن ها باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این اندیشه و تفکر است که می تواند ما را در همه امور به موفقیت و موقعیت های مطلوب رهنمون سازد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات