راه اندازی خزانه مرکزی شهرداری کاشان گامی در راستای شفاف سازی و انضباط مالی

راه اندازی خزانه مرکزی شهرداری کاشان گامی در راستای شفاف سازی و انضباط مالی

عباس شافعی با اعلام این خبر بیان کرد: تمرکز منابع درآمدی در یک مرکز و تخصیص منابع بر اساس برنامه ها و اولویت ها علاوه بر اینکه موجب انضباط مالی و شفاف سازی درآمد ها می‌شود رضایت شهروندان و بستانکاران شهرداری را نیز به دنبال دارد.

وی گفت: از مرداد ماه سال جاری با تشکیل خزانه مرکزی در شهرداری کلیه وجوه نقد، اسناد دریافتنی، اوراق و املاک قابل واگذاری برای اجرای برنامه ها و پروژه های شهرداری در یک محل به نام خزانه متمرکز شده است.

شافعی گفت: به دنبال این طرح با تشکیل کمیته تخصیص و تشکیل جلسه ماهانه این کمیته با حضور معاونین و مدیران ارشد شهرداری و مناطق پنج گانه با بررسی اولویت های تخصیص منابع به صورت ماهانه به طرح ها و بستانکاران اختصاص داده می شود.

مدیر درآمد شهرداری افزود: این شیوه موجب رضایت پیمانکاران و جلوگیری از اتلاف وقت آن ها شده به نحوی که نیاز به پیگیری روزانه وصول مطالبات خود ندارند و بر اساس وضعیت حساب خود به صورت ماهانه و در صورت قرار داشتن در اولویت پرداخت طرح ها منابع به آن ها تخصیص داده می شود.

وی افزود با توجه به ضعف نقدینگی در سیستم شهرداری ها اولویت بخش نقدی درآمد به پرداخت حقوق کارکنان و امور جاری شهرداری اختصاص داده می شود و تامین هزینه اجرای طرح ها از محل اسناد دریافتنی و زمین می باشد.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات