در اولین جلسه کارگروه هشدار و اطلاع رسانی مصوب شد نشر هشدارها و آموزش روش های مقابله با بحران

در اولین جلسه کارگروه هشدار و اطلاع رسانی مصوب شد نشر هشدارها و آموزش روش های مقابله با بحران

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ نخستین جلسه کارگروه هشدار و اطلاع رسانی ستاد مدیریت بحران شهرداری  با حضور نمایندگان ادارات عضو این کارگروه که شامل ۸ عضو از صدا و سیما، نیروی انتظامی، راهداری و حمل و نقل جاده ای، آموزش و پرورش، هواشناسی، هلال احمر، سازمان های فرهنگی اجتماعی و ورزشی و آتش نشانی شهرداری می باشد با محوریت مدیریت  ارتباطات و امور بین الملل در محل سالن جلسات شهرداری بیرجند برگزار شد .

مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند و مسئول کارگروه هشدار و اطلاع رسانی در این جلسه هدف این کارگروه را نشر هشدارها، آموزش روش های مقابله با بحران، اطلاع رسانی و جلب مشارکت های مردمی در زمینه کاهش آسیب های ناشی از بحران عنوان کرد.

سعیده ظریفی اذعان داشت: بر اساس ماده ۵۵ قانون شهرداری ها، مدیریت ستاد بحران شهرداری متشکل از چهارکارگروه ایمنی، تدفین ، سیلاب های شهری و اطلاع رسانی و هشدار می باشد.

وی بحران را دارای سه بعد مهم دانست  که می توان به قبل بحران، حین و بعد از آن اشاره نمود و مسئله حائز اهمیت، آموزش ابتدایی قبل از بروز هر حادثه می باشد که اطلاع رسانی نقش بسیار مهمی را در این زمینه ایفا می کند.

وی خاطر نشان کرد: مدیریت بحران از جمله مواردی هست که لازم است برنامه ریزی جدی برای آن صورت گرفته، آمادگی برای مقابله با بحران از اهمیت خاصی برخوردار است و همه اعضای ستاد بحران باید از قبل برای مقابله با حوادث احتمالی برنامه ریزی نمایند.

مسئول کمیته هشدار و اطلاع رسانی ستاد مدیریت بحران شهرداری اضافه کرد: بایستی در خصوص بحران های طبیعی آموزش های لازم به مردم داده شود و این کار باعث کاهش تلفاتی جانی و مالی می گردد، گرچه هیچگاه نمی توان میزان تلفات و خسارات در سوانح بزرگ را به صفر رساند اما با اجرای راهکارهای اصولی و علمی و تجربه های جهانی می توان پیامدهای منفی ناشی از بحران را به حداقل رساند.

ظریفی یادآور شد: با توجه به اولویت برنامه های پیشگیرانه در مقایسه با اقدامات مقابله ای، فعالیت کارگروه هشدار و اطلاع رسانی اهمیت بسزایی داشته و  مجموعه ای از کارها و اقدامات زیر ساختی   در پیشگیری و مدیریت بحران صورت گرفته که  نیاز به هم افزایی مدبرانه و دلسوزانه دارد و باید با فعالیت جهادی به سوی اهداف ترسیم شده حرکت نمود.

وی با اشاره به اینکه بعداز مهارت بحران، مسئله اطلاع رسانی مهم ترین مسئله است که ان شاالله با حضور اعضاء و نمایندگان دستگاههای اجرایی به این موضوع در این جلسه رسیدگی شود اذعان داشت: قطعا  هم افزایی و همکاری بیشتر بین اعضای کارگروه هشدار و اطلاع رسانی باعث رشد آگاهی مردم از ایمنی و مسئله بلایای طبیعی می گردد و قطعا لزوم راه اندازی دوره های آموزشی، طراحی کتابچه های راهنما و هم افزایی در اجرای برنامه های پیشگیرانه بسیار مهم است .

مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند ، مواردی نظیر اطلاع رسانی، تعیین وظایف اعضای کارگروه و اخذ ایده های نو را از جمله بخش های مهم این کارگروه عنوان کرد و گفت: امیدواریم جلسات کارگروه اطلاع رسانی و هشدار ستاد مدیریت بحران شهرداری بیرجند نتایج خوبی را برای شهروندان داشته باشد.

لازم به ذکر است در ادامه این جلسه اعضای کارگروه پس از ارائه نقطه نظرات و برنامه های پیشنهادی خود در ارتباط با چگونگی انجام امر مهم اطلاع رسانی در مواقع بحران، به بررسی این برنامه ها پرداختند و مقرر گردید هلال احمر، راهداری و حمل و نقل جاده ای و نیروی انتظامی نکاتی را برای مقابله با بحران از طریق صدا و سیما و شهرداری در اختیار شهروندان قرار دهند، هلال احمر، آتش نشانی و نیروی انتظامی نیز نکاتی که مربوط به فصل می باشد به شهروندان اطلاع رسانی نمایند و هواشناسی نیز شرایط بحرانی جوی را برای آگاهی شهروندان اطلاع دهند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری بیرجند

    منبع خبر

    شهرداری بیرجند

    شهرداری بیرجند

    شهرداری بیرجند یک شهرداری در شهر بیرجند می باشد

      نظرات