طبس، شهری با خدمات ملی و بودجه شهرستانی!

طبس، شهری با خدمات ملی و بودجه شهرستانی!

IMG ۶۴۱۸

به گزارش روابط عمومی شهرداری طبس به نقل از طبس نیوز، شهردار طبس گفت: شهرستان طبس با ۵۶ هزار کیلومتر مربع مساحت، پهناورترین شهرستان خاورمیانه است اما در کشور خدمات و مخارج طبس را به عنوان شهر زیر ۵۰ هزار نفر می بینند در صورتی که خدمات شهرداری طبس در حد ملی است.

به گزارش طبس نیوز، مجید بهارستانی یزدی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما افزود: طبس سالانه میزبان ۱۰ میلیون زائر امام رضا(علیه السلام) است که از شهرستان عبور می کنند و از طرفی چون کریدور عبوری حمل و نقل زمینی، ریلی و هوایی است استراتژی خاصی دارد.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری طبس تقریبا به حد ملی خدمات می دهد ولی بودجه شهر زیر ۵۰ هزار نفر دارد، افزود: شهرداری موظف است در محدوده شهر خود خدمات دهد یعنی از میدان امامزاده، میدان پیامبر اعظم و میدان زغالسنگ فراتر نرود و در حریم شهر خدمات رسانی کند.

بهارستانی یزدی یادآور شد: در ماه گذشته چند نفر در ۱۲۰ کیلومتری طبس بر اثر واژگونی خودرو دچار حریق شدند ما برای نجات رفتیم اما متاسفانه در آتش سوختند یا اتوبوسی در جاده دیهوک-طبس واژگون می شود و ۴۰ نفر مصدوم و کشته می شوند و باز شهرداری حاضر می شود، ما تمام روستاهای اطراف و جاده ها را خدمات دهی می کنیم.

وی بیان کرد: شهرداری طبس علاوه بر پروژهای عمرانی، خدماتی و فرهنگی از موضوع ایمنی شهری غافل نشده و رژه موتوری و مانور امداد و نجات و اطفای حریق از برنامه های ما در این زمینه بود.

شهردار طبس افزود: این برنامه به مناسبت ۹ دی روز بصیرت و میثاق ملت با مقام عظمای ولایت و همچنین ۵ دی روز ملی ایمنی در برابر بلاهای طبیعی و غیرطبیعی بود که به یاد زلزله بم، کرمانشاه و طبس با رمز لبیک یا خامنه ای اجرا کردیم.

وی با بیان اینکه این نخستین مانوری بود که با محوریت شهرداری برگزار شد، افزود: ادارات عضو کارگروه مدیریت ایمنی و آتش نشانی شهرداری و ادارات مرتبط مانند پلیس راهور، مرکز بهداشت و اورژانس هوایی، هلال احمر و اورژانس اجتماعی نیاز به تمرین و هماهنگی دارند که از مقاصد این مانور بود و از همرانی آنها تشکر می کنم.

بهارستانی یزدی عنوان کرد: یکی از اهداف این مانور توانسنجی خودمان بود که خود نیز واقف بر این کاستی ها هستیم اما متاسفانه بودجه کم است و کمکهای دولت نیز برای خرید تجهیزات کفایت نمی کند.

وی با انتقاد از کمبود امکانات در طبس گفت: سه سد در شهرستان طبس وجود دارد اما فقط یک ست غواصی در شهرداری داریم و این در حالی است که ادارات دیگر مانند هلال احمر هیچ ست غواصی ندارند.

وی ادامه داد: از نظر قانون غواصی، باید حتما دو نفر با هم به آب بروند و نیازمند دو ست هستیم و اگر حادثه ای رخ دهد ما به مشکل بر می خوریم مانند حادثه ای که در یکی از سدهای طبس رخ داد و منجر به غرق شدن یکی از همشهریان به علت کمبود تجهیزات شد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری طبس مسینا

    منبع خبر

    شهرداری طبس  مسینا

    شهرداری طبس مسینا

    شهرداری طبس مسینا یک شهرداری در شهر درمیان می باشد

      نظرات