لزوم نوسازی سالانه بیش از ۲۰۰ اتوبوس در شهر مشهد

لزوم نوسازی سالانه بیش از ۲۰۰ اتوبوس در شهر مشهد

لزوم نوسازی سالانه بیش از ۲۰۰ اتوبوس در شهر مشهد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، حمیدرضا موحدی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ما درباره نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی اظهار کرد: نکته اول برای جلوگیری از آلودگی هوا استفاده از سوخت پاک برای اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها است و باید بر اساس یک برنامه‌ریزی وسایل حمل‌ونقل عمومی را برقی کنیم.

وی افزود: البته قطعاً نمی‌توان در یک بازه زمانی کوتاه همه اتوبوس‌ها و تاکسی‌های شهر را برقی کرد اما باید به این سمت حرکت کنیم زیرا در کاهش آلودگی هوا نقش بسیار مهمی دارد اما می‌توان با یک برنامه‌ریزی ۵ ساله حمل‌ونقل عمومی را به این سمت سوق داد.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: برای نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی شهر مشهد باید سالانه بیش از ۲۰۰ اتوبوس جدید به شهر مشهد اضافه شود که در سال گذشته نیز حدودا همین تعداد به ناوگان اضافه شد و درواقع اگر ناوگان حمل‌ونقل درون‌شهری بخواهد پاسخگوی نیاز شهروندان باشد باید سالانه در همین حدود اتوبوس جدید خریداری شود و بدیهی است اگر دولت در این حوزه کمک نکند، بودجه شهرداری کفاف آن را نمی‌دهد.

موحدی زاده تصریح کرد: برای شهر مشهد باید اتوبوس‌هایی با استاندارد جهانی خریداری شود تا با حداقل مصرف سوخت بیشترین بازدهی را هم داشته باشند.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات