تقدیر وزیر جوان از اقدامات شورای شهر مشهد در زمینه شفاف‌سازی

تقدیر وزیر جوان از اقدامات شورای شهر مشهد در زمینه شفاف‌سازی

تقدیر وزیر جوان از سیاست‌گذاری های شورای شهر مشهد در زمینه شفاف‌سازی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، محمدجواد آذری‌جهرمی در آیین رونمایی از پروژه‌های هوشمندسازی شهرداری مشهد در هشتمین نمایشگاه شهر هوشمند با بیان اینکه شهروند هوشمند، لازمه تحقق شهر هوشمند است، اظهارکرد: در چنین شهری، شهروندان ما با ابزارهای فناوری اطلاعات آشنایی دارند و از آنها استفاده می‌کنند.

آذری جهرمی با تاکید بر اینکه مردم باید ثمرات هوشمندسازی را حس کنند، گفت: تحقق شهر هوشمند از دو جهت حائز اهمیت است؛ نخست اینکه مشهد ویترین جمهوری اسلامی بوده و بخش زیادی از زائران و گردشگران این شهر را بعنوان مقصد خود انتخاب می‌کنند و دوم اینکه شهر هوشمند امری حائز اهمیت است زیرا هوشمند کردن مدیریت شهری به معنای ایجاد یک بازار کار برای جمع فناور و فارغ التحصیلان حوزه ICT شهر مشهد است تا خلاقیت های خود را بتوانند بروز دهند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: هوشمندسازی مدیریت شهری بعنوان یکی از پروژه‌های مهم حوزه اشتغال در زمینه ICT است و مشهد نشان داده که ظرفیت های بسیار خوبی به لحاظ نیروی انسانی داراست؛ این شهر دستاوردهای کشوری بسیاری خوب و استارتاپ های موفقی بسیاری داشته و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز به این نکته توجه جدی دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: پیرو همین توانایی و ظرفیت‌ها، پارک توسعه اقتصاد دیجیتال کشور بعنوان اولین نهاد نوین در حوزه اقتصاد دیجیتال با همکاری وزارت علوم همزمان با دهه فجر امسال در مشهد افتتاح خواهد شد

آذری جهرمی مجدد با اشاره به نقش مدیریت شهری در هوشمندسازی، گفت: شورای شهر باید تکالیف شهرداری در جهت تحقق شهر هوشمند را مشخص کند و مشوق هایی نیز به منظور ایجاد بسترهای هوشمندسازی برای شهروندان ایجاد کند؛ این مشوق ها و تخفیف ها به معنای کاهش درآمدهای شهرداری نیست بلکه موجب گسترش حوزه اقتصاد شهری می‌شود.

وی با بیان اینکه «شفافیت» بخشی از ماموریت های هوشمندسازی بوده که دستاورد استفاده از فناوری اطلاعات در عرصه مدیریت است، اظهارکرد: این شفافیت اتفاق بسیار میمون و مبارکی است که در شورای پنجم شهر مشهد مورد توجه قرار گرفته است.

آذری جهرمی تصریح کرد: هوشمندسازی مدیریت شهری با تصدی‌گری مجموعه اجرایی مدیریت شهری به موفقیت نخواهد رسید؛ انحصار و رانت در اجرای پروژه های شهری مخالف اهداف هوشمندسازی است و باید مجموعه مدیریت شهری در حوزه های غیرحاکمیتی هوشمندسازی به صورت رقابتی در اختیار جوانان قرار گیرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: بسیار خرسندیم که مدیریت شهری مشهد ۱۱ میلیارد رکورد را در قالب اطلاعات آزاد در اختیار شهروندان قرار داده و همین امر موجب حضور من در این نمایشگاه شد،

آذری جهرمی با تاکید بر اینکه اطلاعات حوزه مدیریت شهری متعلق به شهرداریها نبوده و از آن بعنوان سرمایه ملی یاد می‌شود، گفت: این سرمایه ملی باید عادلانه و شفاف در اختیار همگان قرار گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از شورای شهر مشهد و شهرداری بخاطر این اقدامات ارزشمند در جهت تحقق شهر هوشند تقدیر و تشکر می‌کنم.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات