تاکید رییس شورای شهر شیراز بر تقویت گروه‌های مردمی امدادرسان

تاکید رییس شورای شهر شیراز بر تقویت گروه‌های مردمی امدادرسان

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر شیراز، «سیداحمدرضا دستغیب» در دیدار مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس گفت: نقش هلال احمر به دلیل بهره‌گیری از نیروهای مردمی بی بدیل است.

وی با اشاره به نقش سازمان اتش نشانی شهرداری شیراز در امدادرسانی‌ها خاطر نشان کرد: نفوذ پذیری هلال احمر به دلیل وجود جامعه داوطلبی در جامعه بسیار بیشتر از دیگر نهادهای امدادرسان است.

دستغیب ابراز کرد: شورای اسلامی شهر شیراز نیز به عنوان نهاد مردمی آمادگی همراهی و همکاری با هلال احمر را دارد.

دستغیب با استقبال از طرح استقرار پایگاه کوهستانی هلال احمر در پارک دراک گفت: به شهردار شیراز توصیه کردم حتما با نگاه مساعد محلی را جهت استقرار تیم امداد و نجات کوهستان در اختیار هلال احمر قرار دهد.

«سیروس پاک‌فطرت» عضو شورای اسلامی شهر شیراز نیز گفت: اهمیت احساس امنیت از خود امنیت کمتر نیست و وجود هلال احمر حس امنیت را در کنار نهادهای امدادرسان به مردم القا می‌کند.

وی با بیان اینکه هلال احمر از نهادهای امدادی به روز است، افزود: هلال احمر همواره در امدادرسانی‌ها پیشگام است.

پاک فطرت از پارک دراک به عنوان یک ظرفیت گردشگری و تفریحی جدید در شیراز یاد کرد و خواستار تسریع در استقرار پایگاه امدادی هلال احمر در کوه دراک شد.

مهندس درویشی مدیرعامل هلال احمر استان فارس نیز گزارشی از فعالیت‌های این جمعیت در شیراز ارائه کرد و گفت: ایجاد یک اردوگاه آموزشی و تفریحی، ایجاد پایگاه کوهستانی دراک و تدوین نقشه خطرپذیری شهر شیراز از جمله اولویت‌های جمعیت هلال احمر در شیراز است.

وی با بیان اینکه توسعه و تجهیز هلال احمر شیراز در دستور کار قرار گرفته است، افزود: شهر شیراز به دلیل شرایط ویژه یک کلان شهر به تدوین نقشه  خطرپذیری نیازمند است.

وی افزود: در مناطق قدیمی و با فشردگی جمعیت لازم است آمادگی مقابله با هرگونه حادثه غیر مترقبه‌ای با مشارکت مردم داشته باشیم.

وی از شورای شهر و شهرداری شیراز خواست برای تدوین نقشه خطرپذیری شهر شیراز با هلال احمر همکاری کنند.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر شیراز

    منبع خبر

    شورای شهر شیراز

    شورای شهر شیراز یک شورای شهر در شهر شیراز می باشد

      نظرات