برگزاری حدود ۲۱۷ جلسه دادگاه به‌صورت ویدیوکنفرانس


معاون آمار و انفورماتیک دادگستری استان در حاشیه نمایشگاه فن‌آوری‌های نوین در روابط‌عمومی خبر داد:


برگزاری حدود ۲۱۷ جلسه دادگاه به‌صورت ویدیوکنفرانس


معاون آمار و انفورماتیک دادگستری استان کرمان گفت: در مرکز استان حدود ۲۱۷ جلسه دادگاه به‌صورت ویدیوکنفرانس برگزار شده است.
حمید خالقی در حاشیه بازدید از نخستین نمایشگاه فن‌آوری‌های نوین در روابط‌عمومی در گفت‌و‌گو با خبرنگار کرمان‌آن‌لاین، با اشاره به اقدامات دادگستری در زمینه فن‌آوری‌های نوین افزود: دادگستری کرمان کارهای مطلوبی در این زمینه انجام داده است.
وی افزود: اکنون، افراد به‌راحتی می‌توانند پرونده‌های خود را از طریق اینترنت، از خانه و یا محل کار دنبال کنند و در جریان مسیر پرونده قرار گیرند.
معاون آمار و انفورماتیک دادگستری استان کرمان ادامه داد: هم‌چنین با راه‌اندازی دفاتر خدمات الکترونیکی در سطح استان، افراد نیازی به حضور فیزیکی در دادگستری ندارند و غیر از جلسه دادرسی و اجرای حکم، می‌توانند ۹۵ درصد موارد را غیرحضوری دنبال کنند که این مهم موجب مراجعه کمتر مردم به دادگستری شده است.
خالقی با بیان این‌که خیلی‌ها به این دلیل که مامور برای ابلاغ درِ خانه آن‌ها حضور پیدا می‌کرد، به‌دنبال احقاق حق خود نمی‌رفتند، گفت: ابلاغ الکترونیکی که از طریق سامانه ثنا ابلاغ انجام می‌شود، موجب شده دیگر مامور ابلاغ درِ خانه افراد نرود؛ ضمن این‌که تمام اطلاعات ازجمله ابلاغ جلسه دادگاه و رای، به‌صورت پیامک روی گوشی افراد قرار می‌گیرد.
وی افزود: کرمان در زمینه برگزاری جلسات دادگاه به‌صورت ویدیوکنفرانس، یکی از استان‌های پیشرو است.
خالقی بیان کرد: خوشبختانه دادگستری کرمان در زمینه فن‌آوری‌های نوین حرکت کرده که امیدواریم بتوانیم خدمات را در این حوزه افزایش دهیم.
معاون آمار و انفورماتیک دادگستری استان کرمان در رابطه با نخستین نمایشگاه فن‌آوری‌های نوین در روابط‌عمومی نیز، به توضیحاتی که در غرفه‌های مختلف ارایه می‌شود، اشاره کرد و گفت: این‌که اطلاعات به‌صورت آن‌لاین و برخط و از طریق فن‌آوری، به‌ویژه فضای مجازی به اطلاع مردم می‌رسد، بسیار قابل توجه است.
خالقی افزود: در نمایشگاه اقدامات مطلوبی مشاهده کردم؛ به‌ویژه استفاده از ظرفیت فضای مجازی که می‌شود اطلاع‌رسانی را با روش‌های جذاب و  به‌طور مطلوبی انجام داد، بسیار ارزشمند است.

  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید ۰۸۲۱.JPG
JoomlaWorks "Simple Image Gallery Pro" Plugin (v۳.۱.۰) ends here

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات