فناوری های نوین در فرهنگ سازی ایمنی نقش مهمی دارند

مسئول دبیرخانه همایش بین المللی ایمنی و آتش نشانی :


فناوری های نوین در فرهنگ سازی ایمنی نقش مهمی دارند



مسئول دبیرخانه همایش بین المللی ایمنی و آتش نشانی گفت: فناوری نوین ارتباطی و اطلاعاتی می توانند نقش مهمی را در فرهنگ سازی ایمنی در جامعه ایفا کنند.
به گزارش کرمان آن‌لاین ؛رضا رحمت الله زاده رییس دانشکده آتش نشانی تهران و مسئول دبیرخانه اولین همایش بین المللی آتش نشانی و ایمنی شهری ضمن ابراز خرسندی از حضور سازمان آتش نشانی شهرداری تهران در نمایشگاه ملی فناوری های نوین در روابط عمومی افزود: مشارکت مردم در رعایت مسائل ایمنی چالش بزرگی است اما با استفاده از فناوری های نوین می توان کاری کرد تا مسائل ایمنی نزد مردم جدی گرفته شود. زیرا خرید تجهیزات ایمنی هزینه ی بالایی دارد اما با کمک فناوری می توان فرهنگ ایمنی را در جامعه رواج داد و در هزینه ها صرفه جویی کرد.
وی استفاده از کلیپ های کوتاه اطلاع رسانی ، پیامک و سامانه های ارتباطی بهره گیری از کمک آتش نشانان داوطلب را از جمله ظرفیت های قابل اشاره برای فرهنگ سازی ایمنی برشمرد.
رحمت الله زاده با ابراز خرسندی از این که استان های دیگر از جمله کرمان در برگزاری نمایشگاه ملی پیش قدم شده است، خاطر نشان کرد: این اقدام نگرش خوبی نزد مدیران و مسئولان در جهت استفاده از فناوری ایجاد می کندکه امیدواریم در سال های آینده یبرگزاری نمایشگاه استان ها ، مراکز علمی بیشتری حضور پیدا کنند.
وی به برگزاری چهارمین همایش ملی و اولین همایش بین المللی آتش نشانی و ایمنی شهری در اسفندماه جاری در سالن هتل المپیک تهران اشاره کرد و افزود: این همایش با دو محور ایمنی و پیشگیری و موضوعات فرهنگی اجتماعی کار خود را به زودی شروع می کنند.
مسئول دبیرخانه اولین همایش بین المللی آتش نشانی و ایمنی شهری از حضور ۸۰ نفر از اساتید هیئت علمی در حوزه ایمنی خبر داد و خاطر نشان کرد: در این همایش انجمن تخصصی آتش نشانی (ctif) و (ifka) و انجمن های عمومی چون یونسکو حضور دارند.
رحمت الله زاده به حضور ۱۲۰ شرکت متخصص داخلی و خارجی در این همایش اشاره کرد و گفت: اولین تجهیزات ایمنی و آتش نشانی مانند پهبادهای امداد و نجات و فناوری های کاربردی نوین در سازمان آتش نشانی در این همایش عرضه می شود.


مهدیه جعفری

  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید ۸۵۵۴۲.jpg

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات