خدمات امدادی آتش‌نشانی در حادثه واژگونی خودرو شب گذشته در گرگان

خدمات امدادی آتش‌نشانی در حادثه واژگونی خودرو شب گذشته در گرگان

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی روابط عمومی شهرداری گرگان، مهدی قره‌قاشی در خصوص اقدامات انجام شده درباره حادثه واژگونی شب گذشته خودرو در زیرگذر گلشهر گرگان اظهار کرد: حادثه شب گذشته توسط همکاران در مرکز اطلاع‌رسانی روابط عمومی شهرداری گرگان به مرکز ۱۲۵ آتش‌نشانی اطلاع‌رسانی و بلافاصله تیم امدادی ایستگاه شماره سه آتش‌نشانی گرگان به محل اعزام شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه حادثه مجروح و یا مصدوم نداشت، اقدامات ایمن‌سازی محیط و رفع خطر آغاز شد و با توجه به واژگونی خودرو در مرحله اول همکاران سعی کردند از موضوع عدم نشت سوخت خودرو اطمینان حاصل کنند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان تصریح کرد: پس از این موضوع، خودرو به وسیله خودرو آتش‌نشانی و کمک شهروندان و تلاش همکاران از حالت واژگونی خارج، ایمن‌سازی و تحویل پلیس راهور و صاحب خودرو شد.

قره‌قاشی بیان کرد: نکته مهم در این حادثه در ابتدا همکاری خوب مردم و اقدام سریع پلیس برای جلوگیری از تردد خودروها در سطح محور برای ایمن شدن محیط حادثه و پیشگیری از حادثه‌ای دیگر بود.

وی بیان کرد: نکته مهم در اینگونه حوادث اطلاع‌رسانی سریع به دستگاه‌های امدادی است و شهروندان باید بر این نکته توجه داشته باشند که در سطح شهر حوادثی از این دست همانند واژگونی خودرو، محبوس شدن فرد حادثه دیده در خودرو و یا پرت شدن در نقطه حادثه‌خیز، حریق و یا انفجار خودرو و موارد مشابه که احتیاج به اقدامات امدادی و ایمن‌سازی محیط وجود دارد، در کمترین زمان ممکن باید موضوع به آتش‌نشانی، پلیس و در صورت مجروح و یا مصدوم داشتن حادثه به اورژانس اطلاع‌ دهند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان بیان کرد: زمان در اقدامات امداد و نجات بسیار حائز اهمیت است و تقاضا داریم شهروندان مسیر را برای رسیدن تیم‌های امداد و نجات باز بگذارند تا آمبولانس و خودروهای نجات بتوانند به سرعت به محل حادثه برسند.

قره‌قاشی به دیگر خدمات این سازمان در ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و گفت: اطفا حریق دو خودرو در یک تعمیرگاه و در میدان مفتح گرگان در ساعت ۱۰ و ۳۴ دقیقه و ۱۲ و ۵۷ دقیقه، اطفا حریق آتش‌سوزی منزل در ساعت ۱۴ و ۵۱ دقیقه در کوی مهرگان گرگان و رفع خطر در منازل به دلایل مختلف از جمله ماموریت‌های آتش‌نشانی گرگان در روز گذشته بوده است.

وی در پایان بیان کرد: با توجه به قرار داشتن در فصل سرد سال، همچنان تاکید می‌کنیم شهروندان نکات ایمنی در خصوص نحوه نصب شیلنگ‌های گاز، اطمینان از سالم بودن بخاری و لوله دودکش، باز بودن مسیر دودکش و ایمن بودن خروجی لوله دودکش به نجوی که باعث خاموش شدن شعله بخاری یا دستگاه گرمایشی و انتشار گاز و گاز منواکسید کربن داخل محیط نشود را مورد توجه قرار دهند تا خدای ناکرده شاهد حوادث مختلف به ویژه حوادث منجر به فوت نباشیم.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری گرگان

    منبع خبر

    شهرداری گرگان

    شهرداری گرگان

    شهرداری گرگان یک سازمان دولتی و شهرداری در شهر گرگان می باشد

      نظرات