کاشت ۴۰۰۰ ترون در خیابان استاد سحاب منطقه

کاشت ۴۰۰۰ ترون در خیابان استاد سحاب منطقه

به گزارش اداره ارتباطات و اموربین الملل شهردار ی اراک،ابوالفضل شالی بگ سرپرست شهردار اراک و مدیر منطقه پنج، در خصوص عملیات اجرایی فضای سبز منطقه پنج شهرداری اراک گفت: اجرای باغچه با مصالح سنگ و سیمان و شن رنگی در سطح منطقه بلوار جهرم و حاشیه میدان ساعت. خاکریزی و کاشت ۴۰۰۰ ترون ریشه کن خیابان استاد سحاب در خانه سازی قنات از اقدامات این منطقه است.
وی از دیگر اقدامات صورت گرفته فضای سبز منطقه را خاکریزی حاشیه خیابان جدید احداث روبروی دادگستری در خصوص آماده سازی کاشت درختان و کاشت ۱۳ اصله یاس هلندی در لچکی دروازه تهران بیان نمود.
مدیر منطقه پنج شهرداری در خصوص افزایش سطح فضای سبز و کاهش آلودگی هوا به کاشت درخت های مقاوم به شرایط آب و هوایی شهر اراک در سطح منطقه اشاره کرد و در این زمینه افزود: کاشت و واکاری ۲۵ اصله درخت در حاشیه بلوار قریشی شهرک حمید و ۳۵ اصله درخت توت در حاشیه بلوار امام علی (ع) هم چنین کاشت ۴۴۰ اصله درخت توت ریشه کن در بلوار مهارت، کاشت ۲۵۰ اصله درخت زبان گنجشک در حاشیه بلوار مهارت از نمونه های این اقدام مهم در زمینه کاهش آلودگی هوا بوده است.
شالی بگ مدیر منطقه پنج اعلام کرد: واکاری درختان زبان گنجشک حاشیه بلوار پژوهش و بلوار شهید باهنر پارک گلبرگ و کاشت ۲۵۰ درخت توت انتهای شهرک هجرت فاز سه هم چنین ساخت باغچه سنگی در پارک گلبرگ شهرک آزادگان و واکاری چمن در بلوار جهرم به مساحت ۳۰۰ متر و خاکریزی ۲۰ مترمکعب از دیگر اقدامات بخش فضای سبز منطقه پنج می باشد.
وی بهسازی و بازسازی بوستان های سطح منطقه پنج را از دیگر وظایف شهرداری این منطقه برشمرد و افزود: سنگ فرش قسمتی از بوستان مطالعه به مساحت ۲۰۰ متر مربع و ساخت باغچه به مساحت ۹۰متر مربع هم چنین ایجاد ۲۰۰۰ متر باغچه در بلوار مهارت و کاشت گیاهان مقاوم به کم آبی همانند جونی پروس، زرشک و پیروکانتا به میزان ۴۵۰ مترمربع در پارک گلبرگ جهت کاهش سطح چمن و آبیاری کمتر در فصول گرم سال از دیگر اقدامات این منطقه است.
مدیر منطقه پنج در خاتمه خاطر نشان ساخت: نصب ۵ وسیله ورزشی و کف فرش معابر بوستان شورا شهرک صنایع به مساحت ۲۰۰ متر مربع و کاشت گل بنفشه به متراژ ۷۵ مترمربع در میدان سرداران، نظافت و لایروبی استخر پارک شهر جهت آبگیری مجدد از دیگر اقدامات واحد اجرای فضای سبز منطقه پنج شهرداری اراک بوده است.
:
لینک اصل خبر در سایت شهرداری اراک

    منبع خبر

    شهرداری اراک

    شهرداری اراک یک شهرداری در شهر اراک می باشد

      نظرات