زمین های کمتر از ۱۷۰متر با موافقت شورای شهر ساوه مجوز ساخت دریافت می‌کنند

زمین های کمتر از ۱۷۰متر با موافقت شورای شهر ساوه مجوز ساخت دریافت می‌کنند

شهردار ساوه گفت: کاهش حدنصاب تفکیک زمین در مناطق حاشیه به دلیل مغایرت اساسی با طرح جامع امکان‌پذیر نیست، اما برای مساحت‌های کوچکتر از ۱۷۰ متر هم مشروط بر اینکه در بافت انبوده مسکونی باشد و اطراف آن زمین ساخته شده باشد با مجوز شورای شهر پروانه صادر می‌کنیم .

به گزارش نارستان، مهندس سید مهدی حسینی اظهار داشت: حد نصاب تفکیک زمین در ساوه حداقل ۱۷۰ مترمربع است، ولی چون در مناطق حاشیه شهر اقشار ضعیف با مساحت‌های کوچک‌تر متقاضی اخذ مجوز هستند، چندین بار از سال ۹۴ تا کنون موضوع کاهش حدنصاب تفکیک زمین در مناطق حاشیه را به مساحت ۱۰۰ متر به کمیسیون ماده پنج استان پیشنهاد داده‌ایم ولی متاسفانه به دلیل مغایرت اساسی با طرح جامع موافقت نشده است .

وی افزود: در حال حاضر به منظور مساعدت با این شهروندان با استناد به دستورالعمل سال ۱۳۸۷ استانداری برای مساحت‌های کوچکتر از ۱۷۰ متر هم مشروط بر اینکه در بافت انبوه مسکونی باشد و اطراف آن زمین ساخته شده وجود داشته باشد با مجوز شورای شهر پروانه صادر می‌کنیم .

حسینی ادامه داد:‌ در زمین‌هایی با کاربری باغات و زمین‌های بزرگ تفکیک نشده امکان صدور پروانه وجود ندارد، مگر اینکه مالک اصلی زمین با شهرداری توافق کند و به تایید شورای شهر و کمیسیون ماده پنج استان برسد .

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ساوه

    منبع خبر

    شهرداری ساوه

    شهرداری ساوه

    شهرداری ساوه یک شهرداری در شهر ساوه می باشد

      نظرات