از نفرات برگزیده پنجمین جشنواره رسانه و مهندسی در قم تجلیل شد.

از نفرات برگزیده پنجمین جشنواره رسانه و مهندسی در قم تجلیل شد.


مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره رسانه و مهندسی در قم با معرفی و تجلیل از نفرات برگزیده برگزار شد.
مهندس امین مقومی در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره رسانه و مهندسی که در سالن جلسات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم برگزار شد اظهار داشت : جشنواره رسانه و مهندسی امسال نیز با شرکت خبرنگاران و اهالی رسانه ، هنرمندان و عکاسان برگزار شد که امیدواریم این جشنواره در راستای فرهنگ سازی رعایت مقررات ملی ساختمان و حساسیت جامعه به مسائل فنی و مهندسی در عرصه ساخت و ساز توانسته باشد تاثیرگذاری لازم را به همراه داشته باشد.
وی ابراز داشت: بحث بازنگری نظام مسکن و شهرسازی با رویکرد خانواده موضوع مهمی است که باید بدان توجه شود و موضوع دیگری که رسانه ها در این زمینه می توانند به آن بپردازند حقوق بهره بردار در صنعت ساختمان است.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم افزود: امروزکیفیت ساخت و سازها در قم از شرایط قابل قبولی برخوردار است ؛ هر چند که باید به آسیب ها در حوزه فنی و مهندسی و همچنین در حوزه فرهنگ سازی در عرصه صنعت ساخت و ساز توجه شود.
مقومی ادامه داد: خبرنگاران و عکاسان و سایر هنرمندان می توانند با انعکاس مطالب و گزارش های تخصصی و همچنین با بهره گیری از ظرفیت و پتانسیل عکس و قالب ها دیگر رسانه ای در رشد ، ارتقا و افزایش کیفیت مهندسی کشور تاثیرگذار باشند.
وی ابراز امیدواری کرد تا در دوره آتی جشنواره رسانه و مهندسی ، با همکاری نهادیی همچون وزارت راه و شهرسازی ، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم ، خانه مطبوعات استان و انجمن عکاسان قم بتوانیم شاهد برگزاری مطلوب تر این جشنواره باشیم.
مدیر عامل خانه مطبوعات استان قم نیز در این جلسه با تقدیر از برگزاری جشنواره رسانه و مهندسی در قم اظهار داشت: هدف برگزاری اینگونه جشنواره های رسانه ای ، ترویجی است که باید به این بُعد توجه ویژه داشت.
وی تاکید کرد: نفس برگزاری جشنواره رسانه و مهندسی مطلوب است اما در عین حال باید مراقبتی از این جشنواره داشت و دائم اهالی رسانه را درگیر مباحث مرتبط و تخصصی ساخت و ساز و موضوعات شهری کنیم که در این صورت نوع خروجی ها می تواند تاثیرگذار باشد .
نفرات برگزیده بخش خبر و مصاحبه
سمانه سادات فقیه سبزواری از خبرگزاری مهر با اثر ( زنگ زلزله بیخ گوش شهر قم / مقاوم سازی ساختمان ها لازمه مقابله با زلزله ) رتبه دوم بخش خبر و مصاحبه ، وجیهه غلامحسین زاده از روزنامه همشهری با اثر (رواج الگوهای معماری زودگذر در کوچه‌های شهر) رتبه سوم بخش خبر و مصاحبه را کسب کردند و هیات داوران در این بخش اثری را حائز رتبه اول ندانست.
همچنین در این بخش محمدرضا آقاباقری از خبرگزاری فارس با اثر (حال معماری قم اصلا خوب نیست/ساختمان اسلامی در قم وجود ندارد) اثر شایسته تقدیر از سوی هیات داوران شناخته شد.
ایمن السادات موسوی نژاد از خبرگزاری فارس با اثر (بی‌توجهی به مقررات ملی ساختمان زخمی بر پیکر شهر/وقتی پای اجرا لنگ می‌زند) رتبه اول ، زینب آخوندی از روزنامه ۱۹ دی با اثر( اصالت بومی در حصر زرق و برق رومی) رتبه دوم و فرشته اثنی عشری از خبرگزاری مهر با اثر ( معماری ایران دیگر فیروزه ای نیست ) رتبه سوم بخش گزارش را از آن خود کردند.
هیات داوران در این بخش اثر زینب حیدری از روزنامه همشهری تحت عنوان ( ایمنی مدارس غیرانتفاعی ، سوالی بی‌پاسخ ) را اثر شایسته تجلیل بخش گزارش معرفی کرد.


لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

      نظرات