فرآیند صدور پروانه اشتغال مهندسی در قم الکترونیکی می شود

فرآیند صدور پروانه اشتغال مهندسی در قم الکترونیکی می شود

برای نخستین بار در کشور:
فرآیند صدور پروانه اشتغال مهندسی در قم الکترونیکی می شود

تفاهمنامه همکاری خدمات الکترونیک فی ما بین سازمان نظام مهندسی ساختمان قم و اداره کل راه و شهرسازی استان به امضا رسید که بنا بر این تفاهمنامه ، مقدمات فرآیند صدور الکترونیکی پروانه اشتغال مهندسی برای نخستین بار در قم فراهم و اجرایی می شود.


در راستای تکریم ارباب رجوع ، به منظور بهبود فرآیند صدور پروانه اشتغال مهندسی و برون رفت از موازی کاری ، تسریع و تسهیل در صدور پروانه اشتغال مهندسی حقیقی و حقوقی وفق قانون نظام مهندسی ساختمان و کمک به جلوگیری از جعل و تخلفات احتمالی، این تفاهمنامه همکاری به امضا مهندس مقومی رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و مهندس صبوری مدیر کل راه و شهرسازی قم رسید.


این تفاهمنامه همکاری در موضوع سامانه خدمات الکترونیکی صدور، تمدید، اصلاح و ارتقاء پروانه اشتغال مهندسی نرم افزار جامع سازمان نظام مهندسی (نماسان) توسط سازمان با همکاری اداره کل مطابق با قانون نظام مهندسی ساختمان و پشتیبانی و ارائه خدمات سامانه مذکور جهت استفاده اعضای سازمان می باشد که برای نخستین بار در بین سازمان نظام مهندسی ساختمان استانهای کشور در قم راه اندازی شده است.


از دیگر اهداف این تفاهمنامه همکاری در موضوع سامانه خدمات الکترونیکی صدور، تمدید، اصلاح و ارتقاء پروانه اشتغال مهندسی ، ایجاد فضای همکاری و تعامل مشترک بین طرف های تفاهمنامه در راستای قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان ، تسریع در روند صدور و ارائه پروانه اشتغال مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان ، جلوگیری از هرگونه جعل اسناد و تخلف احتمالی ، کاهش سفرهای درون شهری شهروندان ، بهبود فرایند ها و امکان تمرکز و نظارت بیشتر بر خدمات و افزایش سرعت رسیدگی به پروژه های در حال ساخت و همچنین کاهش هزینه های پرسنلی و سایر هزینه ها در هر دو طرف مجموعه با استفاده از حذف برخی فرآیندهای دستی می باشد.


مقدمات طراحی و تولید این سامانه در حال انجام است که پیش بینی می شود در اواسط اسفندماه سال جاری این سامانه تکمیل و در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم و اداره کل راه و شهرسازی نصب خواهد شد و از ابتدای سال ۹۸ به صورت آزمایشی به بهره برداری می رسد.


لازم به ذکر است در فاز نخست این سامانه جهت استفاده اعضای حقیقی راه اندازی خواهد شد و در مرحله بعدی امکان استفاده از این سامانه برای اعضای حقوقی سازمان نیز فراهم خواهد شد.


نظام مهندسی قم و اداره کل راه و شهرسازی تفاهمنامه همکاری خدمات الکترونیک امضا کردند

نظام مهندسی قم و اداره کل راه و شهرسازی تفاهمنامه همکاری خدمات الکترونیک امضا کردند

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم یک انجمن در شهر قم می باشد

      نظرات