انعقاد تفاهم نامه همکاری خدمات الکترونیکی صدور پروانه اشتغال به کار مهندسان استان قم

انعقاد تفاهم نامه همکاری خدمات الکترونیکی صدور پروانه اشتغال به کار مهندسان استان قم

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان قم، حسن صبوری اظهار داشت: در راستای اهداف دولت الکترونیک و تکریم ارباب رجوع و به منظور بهبود فرآیند صدور پروانه اشتغال مهندسی و برون رفت از موازی کاری، تسریع و تسهیل در صدور پروانه اشتغال مهندسی حقیقی و حقوقی و کمک به جلوگیری از جعل و تخلفات احتمالی تفاهم نامه خدمات الکترونیک صدور و تمدید پروانه اشتغال به کار مهندسان ساختمان ما بین دو اداره کل راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم امضا شد.

وی افزود: براساس این تفاهم نامه همکاری دو جانبه در زمینه تولید و راه اندازی سامانه خدمات الکترونیکی صدور، تمدید، اصلاح و ارتقای پروانه اشتغال مهندسی برای استفاده اعضای سازمان نظام مهندسی استان راه اندازی می شود.

صبوری با بیان این که هدف از اجرای این طرح، تسریع در روند صدور و ارائه پروانه اشتغال مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان است، تصریح کرد: جلوگیری از جعل هرگونه اسناد و تخلفات احتمالی آن، کاهش سفرهای درون شهری مهندسان، بهبود فرآیند های و امکان تمرکز و نظارت بیشتر بر خدمات و افزایش سرعت رسیدگی به پروژه های در حال ساخت، کاهش هزینه های پرسنلی و سایر هزینه ها با استفاده از حذف برخی از فرآیند های دستی و غیره از دیگر اهداف راه اندازی این نرم افزار است.

وی مدت زمان اجرای آزمایشی این سامانه را از ابتدای دی ماه به مدت شش ماه اعلام کرد و گفت: براساس این تفاهم نامه از اول دی ماه تا پایان سال جاری زمان آماده سازی بسترها و زیرساخت های مورد نیاز نرم افزار و از ابتدای سال ۹۸ به مدت سه ماه زمان صدور آزمایشی پروانه اشتغال به کار متقاضیان به صورت الکترونیکی و دستی به صورت همزمان خواهد بود.

صبوری اظهار کرد: : مفاد تفاهم نامه به صورت مشترک توسط اداره کل راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم اجرایی می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در پایان با بیان این که  نظارت بر حسن انجام کار برعهده این اداره کل خواهد بود، تصریح نمود: در صورت نیاز به اصلاح فرآیندها، پس از بحث و بررسی در جلسه کارگروه توسعه مدیریت، بازبینی و بازنگری لازم صورت خواهد پذیرفت.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان قم

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان قم

    اداره کل راه و شهرسازی استان قم یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات