پانزدهمین جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان برگزار شد.

پانزدهمین جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان برگزار شد.

در راستای برنامه­­های ملی بازآفرینی استان، پانزدهمین جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان با حضور پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی، رحمتی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، سلطانی مدیرکل راه و شهرسازی، شهین­باهر شهردار تبریز، اسحقی نژاد معاون بازآفرینی و مسکن و فرمانداران شهرهای هدف بازآفرینی در استان در محل سالن جلسات عمارت استانداری آذربایجان­شرقی برگزار گردید.

ارائه گزارش برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار استان توسط سلطانی مدیرکل راه و شهرسازی، تشریح برنامه بازآفرینی شهری پایدار استان بر اساس تفاهم نامه همکاری مشترک فی­مابین سازمان برنامه و بودجه کشور، وزارت راه و شهرسازی و صندوق توسعه ملی در چارچوب آیین نامه اجرایی برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار، تصویب شهرها، محلات هدف بازآفرینی به تفکیک نوع فعالیت و پروژه های اقدام مشترک و گزارش اجرای مفاد ماده ۶ قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن آیین نامه دستگاه های اجرایی واقع در محدوده های بازآفرینی به شرکت بازآفرینی شهری ایران و برخی مطالب مربوط به موضوع مدنظر، از دستورات این جلسه بسیار مهم می باشد.

در آغاز سلطانی مدیرکل راه و شهرسازی ضمن خیرمقدم به حاضران جلسه در خصوص بند اول دستور جلسه، گزارش برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار استان را ارائه نموده و گفت فرایند توسعه همه جانبه در عرضه های اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی و کالبدی به منظور ارتقای کیفیت زندگی شهری در محدوده و محلات هدف در پیوند با شهر اصلی را از تعاریف مهم بازآفرینی برشمرده و آن را به پنج گونه اصلی شامل محدوده و ملات تاریخی، محله ها و محدوده های نابسامان درونی ( بافت های فرسوده در لایه های داخلی شهر )، سکونت گاه های غیر رسمی ( حاشیه ای )، بافت های روستاهای ادغام شده، و محدوده ها و نواحی با کاربری ناهمگن شهری تقسیم کرد.

سلطانی در ادامه با نیم نگاهی به عملکرد چند سال قبلی، نسبت به برنامه های آتی و در حال جریان برنامه ملی بازآفرینی شهری در استان توضیحات لازم را بیان نمودند.

پس از بحث و بررسی اعضای جلسه اعم از فرمانداران و نمایندگان شهرهای محلات هدف نوبت به جمع بندی مطالب توسط استاندار آذربایجان شرقی شد.

پور محمدی ضمن تشکر از حضور اعضای ستاد بازآفرینی استان گفت با توجه به اینکه در شهر حدود چهل درصد سکونت های غیر رسمی و نامتعارف و گاه فرسوده وجود دارد باید دستگاه های اجرایی در جهت تسریع عملیات ساماندهی اقدامت خود را انجام دهند و تلاش سازمان های متولی امر مانند راه و شهرسازی؛ شهرداری و بانک ها در این زمینه بسیار باید جدی و سریع باشد.

ایشان با مهم برشمردن ارتقای کیفیت زندگی و ساماندهی بافت های فرسوده گفتند : باید آورده های خود را برای تامین زیرساخت ها و ایجاد تسهیلات برای مردم و کمک فنی و مالی برای آنها صرف کنیم  تا خود مردم نیز با انگیزه بیشتری نسبت به وضعیت موجود اقدام کنند.

استاندار آذربایجان شرقی در پایان ضمن تقدیر از تلاش های اداره کل راه و شهرسازی گفتند لازم است برای بهبود وضعیت فعلی و تسریع در جذب اعتبارات تخصیصی سازمان های متولی باید نتیجه اقدامات را تا دو هفته دیگر به استانداری اعلام کنند.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی

    اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات