سوال از شهردار به تعلیق در آمد

سوال از شهردار به تعلیق در آمد

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی کلانشهر تبریز، شکور اکبر نژاد رئیس شورای اسلامی کلانشهر تبریز در آغاز این نشست با اشاره به حواشی شورای شهر در هفته گذشته گفت: شنیدن نظرات متفاوت و حتی مخالف هنری است که باید آن را یاد بگیریم لذا مسئولیت بسیار مهم ما این است که در گفتارها، چنان رفتار کنیم که جوانان تحمل افکار مختلف را از ما الگو بگیرند.
اکبرنژاد افزود: امیدواریم سوال از شهردار به توسعه مدیریت شهری منجر شود نه تکرار  لجاجت ها و دشمنی های دوره های گذشته!
وی همچنین طرح سوال، از شهردار را فرصت مناسبی برای روشنگری و جلوگیری از فسادهای احتمالی توصیف کرد و افزود: همه ما باید بر اساس سفارشات دینی با زبان احترام با هم سخن بگوییم و اشتباهات احتمالی مان بپذیریم.
رئیس شورای اسلامی کلانشهر تبریز  خاطر نشان کرد: هفته گذشته اتفاقات خوبی را شاهد نبودیم و امیدواریم دیگر شاهد چنین رویدادهایی در مجلسی که منتخب مردم این شهر است، نباشیم.
پس از این سخنان سوال فرج قلیزاده از شهردار مطرح گردید. قلیزاده در شرح سوال خود عنوان داشت: طی دوره فعالیت شهردار فعلی، بیش از صد نفر نیرو تحت عنوان «مربی» در سازمان ورزش شهرداری استخدام شده اند. این استخدام ها به چه نحو بوده است و آیا این استخدام ها با انتشار آگهی و رعایت ترتیبات قانونی اتفاق افتاده است؟
شهردار تبریز در پاسخ گفت: این نفرات در چارچوب سیاست های شورای شهر مبنی بر گسترش ورزش همگانی جذب شده اند و در ورزش صبحگاهی در اماکن عمومی به صورت ساعتی به کار گرفته می شوند.
قلیزاده اما پاسخ شهردار را ناکافی دانست و اظهار داشت: « از جمله این مربیان، همسر یکی از مدیران ارشد، فرزندان دو تن از معاونان سازمان، مدیر روابط عمومی مجموعه و ... است که تحت عنوان مربی وارد مجموعه شده و به طور میانگین دو و نیم میلیون حقوق می گیرند! اینها همان کسانی هستند که شما می فرمایید به مردم نرمش می دهند!»
این عضوو شورای شهر ادامه داد: خطاب من به مدعی العموم است! این سخنان که اظهار می کنم یا صحت دارد که در این صورت دخل و تصرف در اموال عمومی است و باید رسیدگی شود، یا غیر صحیح است که در این صورت نشر اکاذیب از سوی بنده است که در هر دو صورت از دادستان می خواهم ورود کرده و موضوع را بررسی کنند. مشخص است که با رو شدن این مسائل تعداد تذکرات همکاران افزایش پیدا خواهد کرد!
این سخنان اما خیلی زود با واکنش عده ای از اعضای شورای شهر مواجه شد.
فریدون بابایی اقدم، طی تذکری آیین نامه ای شکل طرح سوال را دارای ایراد دانست و گفت: « اینجا اتاق بازجویی و سین جیم نیست سوال و جواب به صورت دوجانبه دنبال شود! سوال یک بار مطرح می شود و اگر پاسخ قانع کننده نبود فرایند قانونی خود را دنبال می کند.»
غلامحسین مسعودی ریحان نیز با بیان اینکه طرح عناوین به صورت مبهم، باعث اتهام به همه مدیران می شود، تاکید کرد: اگر مدیری تخلف کرده است، باید با ذکر اسم و عنوان معرفی شود وگرنه طرح موضوع به صورت مبهم پوپولیستی و غیر اخلاقی است!
محمد اشرف نیا هم با اشاره به اینکه شورای شهر از وظایف کلان خود غافل مانده است، عنوان داشت: واقعا متاسفم که بعد از یک و نیم سال از آغاز شورا هنوز پاسخ خوبی برای این سوال که عملکرد شورای شهر چه بوده است، نداریم.
اشرف نیا افزود: در همه ادوار شورای شهر نفراتی جذب شهرداری شده اند که تعداد کارکنان را از ۴۵۰۰ نفر به ۱۳۵۰۰ نفر رسانده است. لذا اینکه شهرداری را درگیر سوالات انحرافی کنیم ما را از موضوعات مهمتر غافل خواهد کرد.
این موضعگیری ها اما واکنش سونیا اندیش را به دنبال آورد. جایی که نایب رئیس شورای شهر بر لزوم طرح سوال از شهردار تاکید و عنوان کرد: ما نماینده مردم هستیم و باید مطالبه آنها را دنبال کنیم از این رو سوال تحت هر عنوان ممکن باید طرح شود، من از همکاران شورای شهر تعجب می کنم که حافظ منافع دیگران شده اند!
اندیش همچنین در جدالی کلامی با فریدون بابایی اقدم که مانع از ایراد تذکر وی می شد، عنوان داشت: آقای بابایی اقدم مشخص کنید که نماینده مردم هستید یا نماینده شهردار. چه جوابی برای مردم دارید. شما شهردار را در این جدال ضایع می کنید!
عبدالله تقی پور هم با حمایت از طرح سوال توسط قلیزاده خاطر نشان کرد: مباحث امروز نشان می دهدکه درآمدهای شهرداری، کفاف هزینه های آن را نمی دهد.کسانی که ما از آنها پول میگیریم، حتی برای نان شبشان هم حساب دفتری دارند، پس چه اصراری داریم که به چنین بدنه ای، باز هم نیرو اضافه کنیم. چرا دوستان در برابر این سوال به حق که در راستای اصلاح امور است گارد می گیرند!
تقی پور خطاب به اعضای شورا گفت: اجازه دهید شهردار همینجا اعلام کنند که از سوی چه کسانی تحت فشار هستند!
سعید نیکو خصلت دیگر عضو شورای شهر نیز با بیان اینکه من فضای موجود را رو به جلو می بینم، گفت: این فرایند ما را به سمت قانونمداری می برد پس این اتفاق خوب را به جدال تبدیل نکنیم.
نیکو خصلت ادامه داد: آقای شهردار هم از پاسخگویی استقبال می کنند و آمادگی دارند اگر انحرافی اتفاق افتاده است، آن را اصلاح کنند. اما کاش دوستان اجازه دهند که جزئیات در خارج از صحن دنبال شود و موضوعات اساسی از جمله تعرفه، بودجه و ... در این روزها سهم بیشتری از صحن را به خود اختصاص دهند.
در ادامه شهردار که بار دیگر فرصت سخن گفتن پیدا کرده بود، ضمن اعلام آمادگی مجدد برای پاسخگویی به همه سوالات عنوان کرد: تا به امروز که در روزهای منتهی به سال قرار داریم، هنوز جلد تعرفه عوارض محلی در شورای شهر گشوده نشده است!
وی ادامه داد: شان شورای شهر و شهردار تبریز این نیست که دریافتی نیروها را در سازمان ورزش زیرنظر بگیرد! این موضوع فرایند خاص خود را دارد و اگر موضوعی به بنده منعکس شود آن را از طریق بازرسی دنبال می کنم.
شهین باهر ادامه داد: بخدا قسم در این شورا و شهرداری کارهای بسیار مهمتری داریم. ما دنبال این هستیم که شهر را سر پا نگه داریم اما در عین حال با تمام احترام آمادگی دارم تا هر زمانی که شورای شهر بخواهد، اینجا بنشینم و به سوال ها پاسخ دهم!
پس از این سخنان و در حالی که قلیزاده تاکید داشت از پاسخ شهردار به سوالاتش قانع نشده است، اکبرنژاد، رئیس شورای شهر از وی خواست تا به دلیل ضیق زمانی برای بررسی لایحه تعرفه عوارض محلی، از پیگیری سوال انصراف دهد.
اکبرنژاد گفت: بنده آقای قلیزاده را به خوبی می شناسم و می دانم که وقتی ایشان موضوعی را مطرح می کنند، مو لای درز این مطلب نمی رود اما به جهت اصلاح امور و ارائه فرصت به شهردار برای اصلاح این نارسایی ها از ایشان می خواهم تا از ادامه سوال صرف نظر کنند
رئیس شورای شهر اظهار امیدواری کرد شهردار هم با لحاظ این سوال ها و دغدغه ها، فشارهای بیرونی را کنار زده و موضوع اصلاح ساختار را با جدیت دنبال کند.
قلیزاده در سخنان تکمیلی خود خاطر نشان کرد: بنده لیست ۲۰۰ نفره ای را در اختیار دارم که نشان می دهد این افراد در دوره آقای شهین باهر جذب شهرداری شده اند بارها به صورت حضوری موضوع را با ایشان در میان گذاشته ام اما همه این صحبت ها در نهایت به توهین به بنده از سوی شهردار منتهی شد. با این وجود برای اینکه بار تاخیر تعرفه عوارض محلی به دوش بنده نیافتد، موضوع سوال را متوقف و مسائل را یک بار دیگر به صورت مستند به شهردار ارائه می کنم اما در صورت عدم ترتیب اثر، باز هم آن را دنبال خواهم کرد.
شورای شهر در حالی که می رفت تا بار دیگر متشنج شود، در نهایت با ذکر صلوات به موضوع سوال از شهردار پایان داد.
در نشست این هفته شورای شهر همچنین موضوع ساماندهی مزار شهدا در منطقه ستارخان مطرح گردید. گفته می شود همه جوازهای قانونی و شرعی در این خصوص صادر شده است اما اداره کل اوقاف برای این منظور همکاری لازم را ندارد. رئیس شورای شهر وعده داد این موضوع درحضور مدیران اوقاف و هیئت امنای این مزار مطرح و چاره اندیشی خواهد شد.
در این نشست همچنین عبدالله تقی پور به نمایندگی از شورا به عضویت هیئت حل اختلاف با پیمانکاران انتخاب شد.
در پایان پس از ادای توضیحات عباس خراسانی، معاون مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی در خصوص چارچوب تعرفه عوارض محلی سال ۱۳۹۸ ، شورای شهر ادامه بررسی این لایحه را به نشست روز سه شنبه خود موکول کرد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر تبریز

    منبع خبر

    شورای شهر تبریز

    شورای شهر تبریز یک شورای شهر در شهر تبریز می باشد

      نظرات