کرج صاحب پارک ملی می‌شود

کرج صاحب پارک ملی می‌شود





پیمان بضاعتی پور در زمینه، اظهار کرد: عملیات ساخت اولین پارک ملی کرج با نام ایران کوچک از دو سال گذشته آغاز شده و پیش بینی می‌شود با تخصیص به موقع اعتبار و تجهیزات، این پارک تابستان سال آینده به بهره برداری برسد.

وی ادامه داد:  پارک ملی ایران کوچک در منطقه جهانشهر به عنوان  یکی از مناطق مناسب برای توسعه فضای سبز شهری در حال ساخت است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به تعداد پارک های کرج  افزود: در حال حاضر ۲۷۳ پارک و بوستان در کرج وجود دارد که ۲۰ مورد از آنها پارک بزرگ و مابقی پارک‌های محله ای هستند.

وی ادامه داد: طبق بررسی های انجام شده مناطق ۸،۱ و ۴ شهر از لحاظ سرانه فضای سبز جزء مناطق برخوردار و مناطق ۹،۷ و ۲ نیز جزء مناطق کم برخوردار شهری هستند.

بضاعتی پور با اشاره به دلیل عدم تناسب در توزیع فضای سبز شهری گفت: در مناطق برخوردار شهر از قدیم شاهد وجود باغات متراکم با درختان انبوه بوده ایم ولی بافت مناطق کم برخوردار اغلب مسکونی است و فضای کمی برای توسعه فضای سبز دارد.

این مسئول گفت: به عنوان مثال در جهانشهر که جزء مناطق برخوردار در این حوزه محسوب می‌شود شهرداری ۶۰ هکتار زمین تحت تملک دارد.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج با بیان اینکه به دنبال توسعه فضای سبز شهری در مناطق کم برخوردار هستیم، افزود: برای ساخت پارک و فضای سبز در مناطق کم برخوردار شهر اعتبارات مناسبی تخصیص داده شده و چندین  پروژه از جمله پارک اختر آباد در حال اجرا است.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرج

    منبع خبر

    شهرداری کرج

    شهرداری کرج

    شهرداری کرج یک شهرداری در شهر کرج می باشد

      نظرات