الگوی مصرف آب و برق در بخش های مختلف باید بهینه شود

استاندار آذربایجان شرقی در جلسه مشترک با مدیران صنعت آب و برق استان بر تغییر الگوی مصرف آب و برق و رعایت استاندارد های جهانی مصرف تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای آذربایجان شرقی دکتر محمدرضا پورمحمدی ضمن اشاره به مصرف بی رویه آب و برق ، اهمیت فعالیت های غیر سازه ای و فرهنگی و  کمک گرفتن از رسانه ها و اطلاع رسانی به مردم و مصرف کنندگان آب و برق ، اذعان کرد: در مصرف آب وبرق باید رویکرد تقاضا محور جایگزین رویکرد عرضه محور شود.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از اظهاراتش همچنین ارائه خدمات زیرساختی نظیر آب و برق را دارای اهمیت زیاد ارزیابی و اعلام کرد به روز نگه داشتن خدمات رسانی در موضوع آب و برق موضوع مهمی است.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین نوسازی در حوزه های زیرساختی را بسیار با اهمیت توصیف کرد. و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و استفاده از فناوری های جدید را در این خصوص مورد تاکید قرار داد.

پیش از اظهارات استاندار آذربایجان شرقی ، رئیس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در استان ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص وضعیت منابع آب اعلام کرد : در حال حاضر ۹۴ درصد از منابع آب تجدید پذیر استان مورد استفاده قرار می گیرد حال آنکه طبق استانداردها این مقدار باید بین ۴۰درصد تا ۶۰درصد باشد.

مهندس یوسف غفارزاده همچنین از افت آب های زیرزمینی در دشت های مرند ، شبستر و سراب به عنوان یکی از چالش های مهم مدیریت منابع آب استان یاد کرد.

مهندس غفارزاده همچنین از تدوین و نهایی شدن برنامه سازگاری با کم آبی در استان به کمک تشکل های غیر دولتی ، دانشگاه ها ، مسئولان محلی و استانی خبر داد و گفت : برنامه سازگاری با کم آبی پس از تایید در مراجع استانی توسط استاندار محترم در شورای عالی آب ارائه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی در این جلسه همچنین با اشاره به سرمایه گذاری عظیم دولت در مناطق مرزی ، از جمله طرح توسعه بهره برداری ارس ، سدهای خداآفرین و قیز قلعه سی ، شبکه خداآفرین و سد حاجیلر چای اظهار امیدواری کرد با اجرای این طرح ها شاهد آثار اقتصادی و اجتماعی آنها در مناطق مرزی استان خواهیم بود.

وی همچنین ضمن ارائه گزارشی کوتاه از خط انتقال آب زرینه رود به تبریز و ضرورت رعایت اصول پدافند غیرعامل در این پروژه که بخش اعظم آب شرب کلانشهر تبریز را تامین می نماید ، انتقال آب ارس به تبریز را یک ضرورت ارزیابی کرد و گزارشی از پیشرفت آن ارائه داد.

یاد آور می شود در داین جلسه همچنین مدیران عامل دیگر شرکت های تابعه وزارت نیرو در استان ضمن ارائه گزارشهای مبسوطی از شرکتهای متبوع ، چالش ها و ضرورت های آتی مربوط به تامین آب و برق در استان را مورد تاکید قرار دادند.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی

    شركت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات