میانگین بارندگی ها در سال آبی جاری افزایش یافت

از آمار و ارقام تا مدیریت منابع

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای چهارمحال و بختیاری به نقل از سرپرست مطالعات پایه منابع آب شرکت، میزان بارندگی‌های استان در سال آبی جاری تاکنون ۳۰۸ میلیمتر می باشد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۵۳ درصد و نسبت به میانگین بلندمدت  حدود ۲۴ درصد افزایش یافته است.

مسلم صادقی افزود: متوسط بارندگی ها به تفکیک ایستگاههای مبنا در فارسان ۲۴۴، لردگان ۳۲۰و شهرکرد ۱۳۷ میلیمتر گزارش شده است.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین میزان متوسط  بارندگی استان در چلگرد با ۵۸۹ میلیمتر، کمترین میزان در بروجن با ۱۳۴ میلیمتر بوده است.

صادقی یادآور شد : میزان بارندگی روزهای اخیر ایستگاههای استان در چلگرد ۱۰۷ میلیمتر ثبت شده که عمدتا بصورت برف بوده است.

سرپرست مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه ای استان در ادامه توضیح دادند : فارسان با ۳۶/۵ میلیمتر بارندگی بعد از چلگرد در رتبه دوم ، لردگان با ۱۹/۵ میلیمتر سوم و شهرکرد و بروجن به ترتیب با ۱۸ و ۱۶/۵ی میلیمتر بارندگی در جایگاه بعدی ایستگاههای مبنای استان قرار دارند.

وی افزود: پیامدهای افزایش دما برای استان چهارمحال و بختیاری بسیار خطرناک است و منابع آبی مطمئن به صورت برف بود که چند سالی است که این منابع را نداریم .

صادقی در پایان با اشاره به تغییر الگوی بارش از برف به باران و افزایش دما که از شواهد تغییر اقلیم در استان چهارمحال و بختیاری است، افزود: وضعیت بارندگی شهرهای استان می نشان می دهد بحران آب همچنان وجود دارد وافزایش بارش ها  نباید ما را از مسئله مهم مدیریت و حفظ  منابع آبی غافل کند.
لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری

    شركت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات