میزان بارش در آذربایجان‌غربی بیش از ۱۲۲ درصد افزایش یافت/ افزایش ۳۰...

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی با بیان اینکه میزان بارش‌ها در این استان ۱۲۲.۴ درصد نسبت به سال آبی گذشته رشد داشته است، گفت: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون به میزان ۱۹۵.۵ میلی‌متر بارندگی در آذربایجان‌غربی اتفاق افتاده است که در سال آبی گذشته این رقم ۸۷.۹ میلی‌متر گزارش شده بود.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی کیومرث دانشجو با بیان اینکه میزان بارندگی در سطح استان در دراز مدت ۱۱۴.۶ میلی‌متر بوده است، اضافه کرد: میزان بارندگی‌های سال آبی جاری ۷۰.۵ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه درازمدت نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه سه حوضه آبریز ارس، دریاچه ارومیه و زاب در آذربایجان‌غربی قرار گرفته‌اند، افزود: بیشترین بارش‌ها در حوضه‌های آبریز زاب و دریاچه ارومیه بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی همچنین با اشاره به وضعیت دریاچه ارومیه، اظهار کرد: میزان بارندگی در حوضه آبریز دریاچه ارومیه در سال آبی جاری ۱۹۴.۲ میلی‌متر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته و درازمدت به ترتیب رشد قابل توجه ۱۴۸ و ۶۰ درصدی را نشان می‌دهد و تراز دریاچه ارومیه در حال حاضر با افزایش ۳۰ سانتیمتری نسبت به روزهای مشابه سال گذشته و افزایش ۳۱ سانتیمتری نسبت به اول مهرماه امسال به میزان ۱۲۷۰.۵۸ متر رسیده است.

دانشجو وسعت دریاچه ارومیه در حال حاضر را به صورت تقریبی ۲ هزار و ۹۳ کیلومترمربع عنوان و تصریح کرد: حجم آب موجود در دریاچه هم اکنون ۱.۶۴ میلیارد مترمکعب بوده که نسبت به روزهای مشابه در سال گذشته ۵۷۰ میلیون مترمکعب و نسبت به اول مهرماه امسال ۵۹۰ میلیون مترمکعب افزایش داشته است.

وی افزایش ۴۳ درصدی ذخایر سدهای آذربایجان‌غربی را از دیگر نتایج مثبت بارندگی‌های اخیر در استان ذکر کرد و گفت: در حال حاضر با افزایش ۳۰۷.۵ میلیون مترمکعبی ذخایر ۱۳ سد مخزنی استان طی سال آبی جاری، ذخیره آب این سدها در مجموع یک میلیارد و ۲۵ میلیون متر مکعب بوده که بیشترین ذخیره سازی در سدهای بوکان با ۳۵۱ میلیون مترمکعب، شهرچای با ۱۱۱ میلیون مترکعب و آغ چای با ۱۹۸ میلیون مترمکعب اتفاق افتاده است.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای آذربايجان غربی

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای آذربايجان غربی

    شركت آب منطقه‌ای آذربايجان غربی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات