برگزاری چهارمین دوره طرح طاهرین که با حضور ۱۵۰ غسال افتخاری

برگزاری چهارمین دوره طرح طاهرین که با حضور ۱۵۰ غسال افتخاری

برگزاری چهارمین دوره طرح طاهرین که با حضور ۱۵۰ غسال افتخاری

مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد از برگزاری چهارمین دوره طرح طاهرین که با حضور ۱۵۰ غسال افتخاری خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، حجت الاسلام والمسلمین مهدوی دامغانی در این خصوص گفت: مصداق بارز و مشابه این عمل در وجود مقدس رزمندگان و مدافعان حرم است که با ایثار خود انجام یک واجب کفایی به‌ نام دفاع از دین و سرزمین را بجای سایرین بر عهده گرفتند. یک غسال هم در همین مسیر گام برمی دارد. انسان بعد از اینکه روح از بدنش خارج می‌شود، جسمش بعنوان یک امانت شرعی به دست غسال سپرده می‌شود.
وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین برکات این طرح برای اعضای داوطلب این است که بیشتر به یاد مرگ هستند. این که در دین مبین اسلام به یاد مرگ بودن تاکید شده است به این دلیل است که انسان را مسلط بر زندگی قرار دهد نه زندگی را مسلط بر انسان.
مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد با تاکید بر اهمیت آمادگی برای مواقع بحرانی تصریح کرد: در حادثه شهدای منا، پیکرهایی که مربوط به خراسان رضوی می‌شدند بیشتر بودند و با فاصله زمانی به مشهد رسیدند که شرایط خاصی داشتند. در آن دوره کمبود نیرو باعث مشکلاتی شد لذا سازمان فردوس‌ها بر آن شد تا گروهی به صورت آماده باش برای ایام بحرانی تشکیل شود. همینطور درحال پیگیری هستیم تا تعدادی از افراد منتخب طرح را جذب کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین مهدوی دامغانی خاطرنشان کرد: نگاه نامناسب برخی به سازمان فردوس‌ها به این دلیل است که طبق آیه قرآن افراد از مرگ فراری هستند لذا هر چیزی که با آن مرتبط است را پلید می‌دانند. اما این دیدگاه باید تغییر کند زیرا یک امر واجب کفایی است. اما این کار نیاز به آموزش و تخصص دارد و حتی بعضا از دیدن جنازه عزیزانشان وحشت دارند. باید توجه داشته باشیم سازمان فردوس ها متکفل این چنین امر خطیری است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات