برگزاری سومین جشنواره آموزش آداب اجتماعی و فرهنگ شهروندی در  ...

برگزاری سومین جشنواره آموزش آداب اجتماعی و فرهنگ شهروندی در ...

برگزاری سومین جشنواره آموزش آداب اجتماعی و فرهنگ شهروندی در فرهنگسراهای مشهد

معاون سازمان اجتماعی فرهنگی از برگزاری سومین جشنواره آموزش آداب اجتماعی و فرهنگ شهروندی در فرهنگسراهای مشهد خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، رضا دانایی با بیان این مطلب، گفت: سومین جشنواره «خوب، مثل بچه‌ها» ویژه آموزش آداب اجتماعی و فرهنگ شهروندی در فضایی شاد و کودکانه در فرهنگسراهای سطح شهر در حال برگزاری است.
وی با اشاره به محورهای این جشنواره، افزود: سلام کردن و احترام به بزرگترها، بیرون گذاشتن زباله در زمان مناسب، استفاده از وسایل نقلیه عمومی، تفکیک زباله از مبدا، همکاری با همسایگان، حفظ و نگهداری فضای سبز و رعایت قوانین و مقررات ترافیک شهری از محورهای این جشنواره است.
معاون اجتماعی و مشارکت‌ها با تاکید بر اینکه جشنواره «خوب، مثل بچه‌ها» با همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد و دولتی در دست برگزاری است، افزود: این جشنواره از چهارم دی‌ماه تا دوم اسفندماه در تمامی فرهنگسراهای شهر اجرا می‌شود.
دانایی در ادامه به برپایی سلسله «همایش‌های تربیت فرزند و ارتباط با کودک» و «کارگاه شناخت احساسات» اشاره کرد و گفت: این کارگاه‌ها ویژه مادران و کودکان ۳ تا ۵ سال است که دوشنبه‌های هرهفته در فرهنگسرای کودک و آینده واقع در بوستان کوهسنگی برپا می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: شناخت چهار احساس اصلی، کتابخوانی خلاق، بازی‌های آوازی و ریتمیک، آموزش خوب شنیدن و تقویت هوش شنیداری، تخلیه هیجانی کودک با بازی‌های جنبشی و حرکتی، دست‌ورزی و پرورش خلاقیت و تقویت مهارت‌های ارتباطی از اهداف برگزاری این کارگاه است.
معاون سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد در ادامه به برپایی کارگاه آموزشی ارتباط همدلانه با کودکان اشاره کرد و توضیح داد: در این کارگاه موضوع درک احساس و نیاز خود با دیگران، همدلی با خود و دیگران و نگاه به دنیا از زاویه دید دیگران به ویژه کودکان مورد توجه است.
دانایی در ادامه گفت: این کارگاه روز چهارشنبه نوزدهم دی‌ماه از ساعت ۹ تا ۱۸ در فرهنگسرای کودک و آینده در بوستان کوهسنگی برپاست.
وی به برپایی جشن آفرینش لبخند اشاره کرد و اظهار داشت: جشن رنگین کمان ویژه کودکان کار و کودکان بی سرپرست و بدسرپرست نیز به همت فرهنگسرای غدیر و گروه خیریه مردمی آفرینش لبخند رنگین کمان برپا شد.
رضا دانایی هدف از برپایی این جشن را ایجاد فضایی با نشاط ویژه کودکان کار و تقویت همبستگی اجتماعی آنان با سایر افراد جامعه عنوان کرد و گفت: درک، پذیرش و برقراری ارتباط بین این کودکان با جامعه که عمدتا آسیب‌دیده هستند، مورد توجه است.
نجمه کیشی

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات