جلسه کارگروه کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان در شهرداری برگزار شد.

جلسه کارگروه کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان در شهرداری برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری شهرداری و شورای شهر چناران، معاونت خدمات شهری شهرداری چناران، گفت: کارگروه کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری های مشترک با انسان با حضور نمایندگانی از فرمانداری، دادستانی، بخشداری های مرکزی و گلبهار، شهرداری های گلمکان و گلبهار، نیروی انتظامی، حفاظت محیط زیست، شبکه بهداشت و دامپزشکی در محل دفتر شهردار چناران برگزارشد.

مهندس علی نظامی مقدم، افزود: این کارگروه در راستای کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری های مشترک و ارائه راهکارها و پیشنهادات اعضا جهت شیوه های جمع آوری آنان است.

وی با اشاره به وجود سگهای ولگرد در برخی از نقاط شهر، بیان کرد: هماهنگی ها و تصمیمات خوبی برای جمع آوری سگ های ولگرد که در برخی نقاط شهر دیده می شوند در این کارگروه ارائه و گرفته شد.

این مقام مسئول، تصریح کرد: نکته مهمی که در خصوص جمع آوری اینگونه حیوانات باید به آن توجه کرد این است که شهرداری به تنهایی نمی تواند اقدام به جمع آوری حیوانات ولگرد کند چرا که این امر نیاز به هماهنگی و تصمیم همه دست اندرکاران در این کارگروه را دارد و روش های مختلفی را اعم از هزینه های آن، استفاده از شیوه ها و امکانات نوین و توان بخش خصوصی را طلب میکند.

معاونت خدمات شهری شهرداری چناران، اظهار داشت: لزوم پرداخت هزینه های مربوط به جمع آوری، نگهداری و ایمن سازی حیوانات سرگردان توسط شهرداریهای گلبهار و گلمکان، بخشداری های بخش مرکزی و گلبهار و دهیاری ها، دامپزشکی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان از دیگر نکاتی بود که در جلسه امروز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مهندس نظامی، افزود: همچنین در این نشست مقرر شد که شهرداری چناران و گلبهار هرکدام ۵۰ قلاده و شهرداری گلمکان نیز ۳۰ قلاده سگ را جمع آوری و گزارش اقدامات خود را در جلسه بعدی کارگروه ارائه کنند. ضمن آنکه آمار فصلی این دستگاهها توسط شهرداری چناران به بهداشت و درمان و دامپزشکی اعلام گردد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری چناران

    منبع خبر

    شهرداری چناران

    شهرداری چناران

    شهرداری چناران یک شهرداری در شهر چناران می باشد

      نظرات