گزارش معاون شهردار شیراز از وضعیت ساماندهی معتادان متجاهر

گزارش معاون شهردار شیراز از وضعیت ساماندهی معتادان متجاهر

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شورای اسلامی شهر شیراز، «محمدرضا محمدحسن‌پور» معاون خدمات شهری شهرداری شیراز در جلسه علنی شورای شهر روز دوشنبه ۱۷ دیماه گفت: در سال گذشته در ایام نزدیک به نوروز، با هماهنگی سایر دستگاه ها، برنامه‌هایی در بحث اسکان و ساماندهی معتادان متجاهر شهر اجرایی شد .

وی افزود: اداره پیشگیری و ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی زیر مجموعه معاونت خدمات شهری همه فعالیتهای خود را بر روی بسته‌های فرهنگی متمرکز کرده است .

وی با اشاره به توجه به مباحث پیشگیری، درمان و صیانت از معتادان افزود: باید مشکلات را از کودکی رفع کنیم به همین منظور این اداره اقدام به انعقادتفاهم نامه همکاری با اداره کل کابخانه عمومی فارس در بحث کتاب و کتابخوانی، اجرای کارگاه‌های داستان نویسی با حضور اساتید برجسته، برگزاری دوره‌های آموزش مهارت زندگی برای کودکان خیابانی کرده است .

محمد حسن پور ادامه داد: مرکز ماده ۱۶به منظور درمان معتادان متجاهر و نگهداری از انها ایجاد شده است که امسال نیز علاوه بر مرکز نگهداری معتادان متجاهر ویژه اقایان، مرکز نگهداری معتادان متجاهر ویژه بانوان با ظرفیت ۱۵۰ نفر نیز ایجاد شد .

وی با اشاره به حضور معتادان متجاهر از استانهای دیگر در شیراز افزود: برنامه هایی به منظور رفع این مشکل در نظر گرفته شده است تا این افراد را به شهر خود بازگردانند .

وی ادامه داد: در یک مورد فقط هفته گذشته دو دستگاه اتوبوس از هرمزگان حامل معتادان متجاهر به شیراز انتقال دادند و شیراز به دلیل دلسوزی مردم و هوای خوبش، منطقه‌خوبی برای زندگی چنین افرادی شده است .

محمد حسن پور با اشاره به انعکاس خبر فوت یک بانوی معتاد در فضاهای مجازی گفت: این معتاد متجاهر، مجرد و اهل کرمانشاه بود که براساس امار اداره پیشگیری و ساماندهی اسیب دیدگان اجتماعی ۶۰بار جمع اوری، ۷مرتبه به کمپ اعتیاد منتقل و ۲مرتبه به زندان افتاده بود که بر اثر استفاده زیاد مواد مخدر فوت کرده است .

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر شیراز

    منبع خبر

    شورای شهر شیراز

    شورای شهر شیراز یک شورای شهر در شهر شیراز می باشد

      نظرات