پیشگیری از وقوع جرم یعنی مشارکت و تعامل سازنده با ارگان ها

پیشگیری از وقوع جرم یعنی مشارکت و تعامل سازنده با ارگان ها



معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه خراسان رضوی:

پیشگیری از وقوع جرم یعنی مشارکت و تعامل سازنده با ارگان ها

مهندس محمد حسین شرکاء دوشنبه شب در جلسه هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی در حضور قاضی سید امیر مرتضوی معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه خراسان رضوی و دکتر محمدرضا اخوان عبداللهیان مدیر کل راه و شهرسازی استان ضمن خوشامدگویی به حاضران، به ارائه گزارش اجمالی از فعالیت های هیات مدیره سازمان در دوره حیات جدید پرداخت.

به گزارش روابط عمومی سازمان، در ادامه جلسه، قاضی سید امیر مرتضوی اظهار داشت: پیشگیری از وقوع جرم پنج رکن دارد، که با توجه به مدت زمان کوتاه فعالیت هیات مدیره سازمان در دوره هشتم و گزارش عملکرد مطرح شده از سوی مهندس شرکاء؛ به هر ۵ رکن آن در نظام مهندسی ساختمان توجه وافی و کافی شده است .

وی ادامه داد: یکی از مهمترین مراحل رسیدگی و کشف حقیقت، بحث پیشگیری از وقوع جرم است، که همه دستگاه ها در این مقوله مسئولیت دارند .

مرتضوی عنوان کرد: تصمیم گیری در نهادهایی که با مردم در ارتباط هستند؛ بسیار حساس و وظیفه برای مدیران آن سازمان سنگین است، زیرا مدیران از یک سو با شناسایی و تشخیص و تفکیک اولویت های سازمان باید از بروکراسی های اضافی و موازی کاری کم کنند و از سوی دیگر بدون فوت وقت در صدد جایگزینی  سیستم ها و سامانه های هوشمند جهت کمک به بهره وری سازمانی بهینه شوند .

معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، تلاش های سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در سنوات گذشته پیرامون بحث گاز گرفتگی و مرگ خاموش شهروندان را ستود و همکاری های مشترک بین معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری مشهد را در جهت بازدید های رایگان در مناطق کم برخوردار در آن مقطع زمانی عامل موثر در کاهش آمار دانست .

قاضی سید امیر مرتضوی از مدیران خواست تا جهت ارائه خدمت به مردم از هیچ تلاشی دریغ نورزند.

دکتر محمدرضا اخوان عبداللهیان مدیر کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی نیز در ادامه جلسه اظهار کرد: هیات مدیره سازمان، وام دار حقوق شهروندان و مهندسان است؛ حقوق مردم یعنی محصول کار مهندسان، یعنی ساختمان های باکیفیت و حقوق مهندسان یعنی ایجاد بستر مناسب، سالم و رقابتی برای فعالیت اعضاء و شفاف سازی .

مدیر کل راه و شهرسازی استان گفت: شناخت اولویت های سازمان امری است بسیار مهم، توجه به مباحثی همانند شهرسازی اسلامی-ایرانی که منشور آن توسط مقام معظم رهبری تدوین و ابلاغ شده است، طیف وسیعی از مهندسان متخصص، مبتکر و متعهد را جهت عملیاتی کردن آن می طلبد .

وی ادامه داد: مدیران شهری در این زمینه می توانند پایه گذار، تصمیم گیر و تصمیم ساز باشند .

دکتر اخوان عبداللهیان از تلاش های گسترده هیات مدیره سازمان در زمینه مبارزه با دلالان، شفافیت، ایجاد سامانه ساجام جهت کسر ظرفیت، ثبت اثر انگشت بیش از ۹ هزار نفر از مهندسان، ایجاد کارتابل الکترونیکی جهت ارایه گزارشات مرحله ای به سازمان و برون سپاری خدمات در زمینه هایی که با قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان منافاتی نداشته باشد، تشکر و قدردانی کرد و حمایت همه جانبه خود را از فعالیت های هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی اعلام داشت

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی یک انجمن در شهر مشهد می باشد

      نظرات