کاهش هزینه‌ها، اقتصادی‌تر شدن فعالیت‌های شرکت‌های هواپیمایی و بهره‌وری ناوگان

کاهش هزینه‌ها، اقتصادی‌تر شدن فعالیت‌های شرکت‌های هواپیمایی و بهره‌وری ناوگان

به گزارش  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رحمت اله مه آبادی، مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران که در نشست هم اندیشی مدیران ستادی و فرودگاهی سخن می‌گفت، ضمن خیرمقدم به محمد اسلامی، اعتماد مجلس به ایشان به عنوان وزیر راه و شهرسازی را از طرف خود و به نمایندگی از سوی مدیران و آحاد کارکنان شرکت، تبریک گفت.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: مدیران شرکت در شرایط بسیار سختی آغاز به کار کردند اما به لطف خدا و در پرتو همدلی، کار تیمی و علمی و رویکردی جهادی توانستند ارزش‌های چشمگیری را در کمترین زمان ممکن خلق کنند.

وی ضمن ابراز خرسندی از اینکه وزیر راه و شهرسازی عضوی قدیمی از خانواده صنعت هوانوردی کشور بوده و بر شرایط و تحولات صنعت وقوف کامل دارد، بر شرایط بسیار پیچیده و سخت‌ برای اداره شرکت تاکید و به طور نمونه از رویداد بی‌نظیر و بزرگ نجات کشور قطر از طریق پذیرش حدود ۲۵۰ فروند هواپیمای سرگردان آن هم در ضرب‌الاجل ۱۰ ساعته که مورد تقدیر کتبی رئیس جمهور محترم قرار گرفت، یاد کرد.

وی ادامه داد: این رویداد قدرت تاثیرگذاری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به منصه ظهور رساند و موجب برهم خوردن نقشه دشمنان کشور برای ایجاد بحران بزرگ امنیتی و ایجاد بحرینی جدید و دست‌نشانده در منطقه شد. رویدادی که در گزارش وزیر محترم سابق خدمت دکتر روحانی، از آن بعنوان جلوه‌هایی از اوج آینده‌نگری، حرفه‌ای‌گری و مسئولیت‌پذیری یاد شد.

مه آبادی با تاکید بر اینکه در این مدت هرگز به دنبال ارزش‌های کاذب و تبلیغات صوری نبودیم، به افتتاح پروژه ترمینال جدید ایرانشهر با حضور وی و بدون تشریفات زاید اشاره کرد و افزود: این پروژه بلافاصله پس از اتمام مورد استفاده مردم قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها خاطرنشان کرد: در این مدت، تعداد زیادی از مقامات عالی کشور، از جمله روسای محترم جمهور و مجلس، معاونین رئیس جمهور و تعداد زیادی از مقامات محترم دولت، مجلس، دستگاه قضا و عزیزان نظامی در داخل و مراجع معتبر بین‌المللی در خارج، ما را مورد لطف وافر قرار داده و از عملکرد شرکت قدردانی کردند. رویدادی که باعث شد شرکت بدون کوچکترین استفاده از لابی و دیگر تعاملات نامبارک، اعتباری بسیار بالا در نزد ارکان نظام بیابد و مورد حمایت مسئولان عالی قرار گیرد و مهمتر از آن اینکه خدماتش مورد رضایت مردم عزیز قرار گیرد.

وی دستاوردهای سه و نیم سال گذشته را خدماتی خواند که شرکت به صنعت، کشور، منطقه و جامعه جهانی ارائه کرده و یادآور شد: همکاران عزیز و شریفم با اقداماتشان بحران‌های مختلفی را در حوزه ملی و بخشی برطرف کردند.

مه آبادی تاکید کرد: ما توانستیم در سطح صنعت، سطوح ایمنی، کیفیت، کارآمدی و پایداری خدمات فرودگاهی و ناوبری هوایی را در حد قابل ملاحظه ارتقاء داده و برای نخستین بار در کاهش هزینه‌های عملیاتی، اقتصادی‌تر شدن فعالیت‌های شرکت‌های هواپیمایی و بهره‌وری ناوگان، تاثیر قابل توجه و سهم بسزایی داشته باشیم.

رئیس هیات مدیره شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران خطاب به وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: ما در شرایطی شاهد تصدی سکان هدایت بخش توسط جنابعالی شدیم که با کارنامه‌ای پرافتخار، بخش عمده‌ای از چالش‌های فراروی، در حوزه ملی و صنعت، را حل نمودیم و اکنون وقت آن رسیده که ضمن تداوم حرکت‌های قبل، بخشی از انرژیمان را نیز به تقویت شرکت، تحکیم آینده آن و از همه مهمتر به توسعه مدیریت و سرمایه‌های انسانی شرکت اختصاص دهیم. سرمایه‌هایی که تمام دستاوردها و افتخارات پیش‌گفته را باید فقط به آنها مربوط دانست.

وی پرداختن به کنترلرها، مهندسان، خلبانان، تکنسین‌ها و دیگر کارکنان عملیاتی و ستادی را امری مهم دانست که در سخت‌ترین شرایط که لرزش میکروفون در دستانشان، آشفتگی ناشی از تحریم و خرابی سامانه ها در نگاهایشان، استرس عملیاتی نگاه داشتن ناوگان، سامانه‌ها و تجهیزات در انقباض ماهیچه‌هایشان، فشار سنگین چالش های تامین منابع و نقدینگی لازم و همچنین پشتیبانی از سرمایه های انسانی در چشمان نگرانشان، گواه سختی شرایط کاریشان بود؛ اما کشور، صنعت و شرکت را لحظه‌ای وانگذاشته و جوانمردانه پای همه چیز ایستادند.

وی از وزیر راه و شهرسازی درخواست کرد تا شرکت را برای انجام وظایف باقیمانده و خصوصاً تقویت شرکت و تحکیم آینده آن و همچنین پرداختن به امر مهم توسعه مدیریت و منابع با اولویت موارد زیر مورد حمایت قرار دهند.

اجرایی شدن قانون خاص شرکت از طریق تصویب هرچه سریعتر اساسنامه اصلاحی و آیین‌نامه‌های مالی، معاملاتی، اداری و استخدامی در هیئت محترم دولت

تحکیم ثبات و پایدای اقتصاد شرکت از طریق حاکمیت انضباط مالی و اصول بازرگانی در روابط شرکت با ذینفعان با تاکید بر حل چالش مهم مطالبات معوق و سنگین خطوط هوایی، شرکت شهر فرودگاهی و شرکت پخش و پالایش فراورده‌های نفتی، بازستانی رایت‌های تجاری متعلق به فرودگاه، حذف معافیت‌ها، تخفیفات تکلیفی و واقعی شدن تعرفه‌ها در راستای اجرای تکالیف ماده ۵۳ قانون برنامه ششم توسعه.

تجاری سازی ساختار و سازوکارهای شرکت از جمله تقویت هولدینگ مادر تخصصی فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با استفاده از ظرفیت قانونی ماده ۵۱ قانون برنامه ششم و محدود شدن فعالیت شرکت به امور بهره‌برداری و ممانعت از تحمیل وظیفه احداث فرودگاه‌ها به آن که می‌تواند ضمن اتلاف منابع محدود، به تضعیف و اضمحلال سریع صنعت فرودگاهی و ناوبری هوایی بیانجامد.

حمایت از حاکمیت کامل اصول شرکت داری با تاکید براحترام به استقلال مالی و اداری شرکت و حدود اختیارات ارکان آن و ممانعت از دخالت‌های غیرقانونی و بی‌ثبات کننده در مدیریت و نظامات مالی، استخدامی، ساختاری و انتصابات شرکت.

حمایت از توسعه مدیریت و منابع با تاکید بر پشتیبانی از اجرای برنامه‌های همتاپروری و کادرسازی و تربیت نسل جدید مدیران شرکت در تراز جهانی و فراهم شدن شرایط سپردن مسئولیت‌ها به نسل جوان باهوش توسط نسل سخت کوش.

ایجاد زمینه‌های لازم برای اجرای منویات جنابعالی در خصوص مدرن و باشکوه شدن فرودگاه‌ها و تبلور عظمت ملی در فیزیک و عملکرد آنها

مه آبادی در پایان از وزیر راه و شهرسازی به دلیل اعتماد بالایش به وی و مدیران شرکت از اولین ساعات حضورش که نمونه‌ای از آن در تکمیل اعضای هیئت مدیره شرکت و انتصاب مهندس اسفندیاری به عنوان عضو جدید، جلوه‌گر شد،  قدردانی کرد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان

    اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات