ساخت سوله های بحران به دلیل کمبود اعتبار نیمه کاره رها شده است

ساخت سوله های بحران به دلیل کمبود اعتبار نیمه کاره رها شده است

حجت علی شایانفر در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار داشت: با توجه به وظیفه ای که اداره مدیریت بحران استان خراسان رضوی  در سیاست گذاری، ایجاد هماهنگی و نظارت بر فعالیت سازمان های بحران مدار برعهده دارد از ابتدای سال تاکنون شورای مدیریت بحران استان ۴جلسه رسمی در مرکز استان  داشته و شهرستان های استان نیز هر کدام با مدیریت فرمانداری ها ۵ جلسه دراین باره برگزار کرده اند.
وی با بیان اینکه برنامه ریزی برای مواجهه  با موارد بحران آفرین فصل زمستان در استان انجام شده است ،   تصریح کرد: دو ابلاغیه به تمامی دستگاه های بحران مدار استان  و همچنین فرمانداری ها ، بخشداری ها و حتی دهیاری ها برای آمادگی و مواجهه با مسائل و اتفاقات احتمالی در فصل زمستان ارائه  شده است و کمیسیون های مختلف در استان همچون کمیسیون سوخت ،کمیسیون  حمل و نقل و راهداری جلسات متعددی  را برای این منظور تشکیل داده اند و مانورهای مختلفی نیز توسط پلیس راهور، سازمان راهداری و هلال احمر در استان انجام شده است.
شایانفر افزود: حدود ۳۰ دستگاه عضو شورای مدیریت بحران استان خراسان رضوی هستند که در ۱۴ کارگروه تخصصی طرح های عملیاتی برای شرایط بحران و وظیفه گذاری هر کدام از سازمان ها صورت گرفته است .
وی با بیان اینکه برنامه ریزی لازم برای تامین انرژی و سوخت استان در فصل زمستان و همچنین واکنش به ورود امواج سرما به استان انجام شده است، ادامه داد: یکی از موضوعات دیگری که در شورای مدیریت بحران استان در حال پیگیری است دوگانه سوز شدن نانوایی ها است که در شرایط بحران قادر باشند با سوخت جایگزین به تهیه و پخت نان اقدام کنند که این موضوع توسط گروه های ارزیاب و پدافند غیرعامل مدیریت بحران استان در حال نظارت و پیگیری می باشد. همچنین با هماهنگی شرکت برق مانور هایی به منظور بررسی وضعیت  ژنراتورهای اضطراری برای  تامین برق در شرایط بحران  انجام شده است .
شایانفر با اشاره به اینکه  به سازمان هواشناسی نیز اعلام شده است که اطلاع رسانی در مورد شرایط جوی و صدور اخطاریه های لازم و مناسب به مردم استان در شرایط جوی خاص صورت بگیرد، اظهار داشت: از ابتدای سال زراعی جدید تا کنون ۶۷ میلی متر بارش در استان خراسان رضوی وجود داشته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۳۵ درصد و نسبت به میانگین بلند مدت ۴۴ درصد رشد داشته و خوشبختانه  خسارتی نیز برای استان در بر نداشته است.
وی افزود: اگرچه طبق برنامه ریزی ها ، برای شهر مشهد باید ۶۰ سوله بحران ساخته شود اما در حال حاضر تنها ۱۵ سوله بحران در این شهر وجود دارد و به دلیل کمبود اعتبار ساخت سوله های بحران در شهر مشهد و سایر شهرستان های استان با توقف همراه شده و به صورت نیمه کاره رها شده اند.
وی با بیان اینکه در شورای ترافیک استان موضوعاتی نظیر ایمنی راه ها و نقاط پر خطر جاده ها مورد بررسی قرار گرفته است،  تصریح کرد: پاک سازی مسیرها، بررسی پل ها ، مسائل ترافیکی ، تامین شن و نمک مورد نیاز ، بررسی نقاط حادثه خیز استان و اولویت بندی مرتفع کردن مشکلات آنها ، تامین سوخت مورد نیاز برای  بخش های مختلف و موارد بهداشتی و درمانی از جمله موضوعاتی است که در کمیسیون های مختلف مورد بررسی قرار گرفته است تا از بروز برخی اتفاقات غیر قابل پیش بینی شده در سال های گذشته جلوگیری به عمل آید.
شایانفر افزود: اگرچه استان از آمادگی نسبی  برای مواجهه با بحران های احتمالی ناشی از سرما، بارش های برف و باران و آبگرفتگی معابر برخوردار است و هماهنگی مناسبی نیز بین دستگاه ها در این زمینه وجود دارد ،  اما از مردم نیز انتظار داریم در مواقع بحرانی همکاری لازم را داشته باشند تا دستگاه ها فعالیت های خود را به صورت کارامدتر انجام دهند.
لینک اصل خبر در سایت اداره کل مدیریت بحران استان خراسان رضوی

    منبع خبر

    اداره کل مدیریت بحران استان خراسان رضوی

    اداره کل مدیریت بحران استان خراسان رضوی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات