چهل و چهارمین جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار شد.

چهل و چهارمین جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار شد.

چهل و چهارمین جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار شد .

چهل و چهارمین جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد خلیل پور و با حضور عبدالرحمن نقشین عضو کمیسیون ، فرهنگ صفایی پور مدیر عامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری ارومیه ، پیمان حسن زاده دبیر جلسات کمیسیونهای شورا ، علی اصغر احمدزاده مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری ارومیه ، محمد میلانی دبیر انجمن های ادبی در تاریخ ۹۷/۱۰/۱۷ با دستور جلسه بررسی نامه های کمیسیون و فعالیت های انجمن های ادبی برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر ارومیه ، حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد خلیل پور ضمن عرض خیرمقدم به حاضرین و سالروز گرامیداشت ۱۹ دی ماه قیام خونین مردم قم در سال ۵۶ و شهادت امیرکبیر و نیز محکومیت اجرای طرح استعماری حذف حجاب به دست رضاخان ( ۱۳۱۴ه ش) گفت: عفاف و حجاب یک قانون الهی است که فقط مختص خانم ها نیست و آقایان نیز باید آن را حفظ کنند .

وی در بخش دیگری از سخنانش اذعان داشت: عفاف و حجاب صرفا مخصوص پوشش جامه نیست و پروردگار متعال در قرآن کریم می فرمایند: « ای پیامبر بر مردم بگو تا چشمانشان را بپوشانند » و این یعنی مسلمانان باید پوشش چشم ، گوش و جامه خود را رعایت کنند .

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: یکی از موضوعات مهم در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی بررسی مسائل و مشکلات انجمن های ادبی و شاعران بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

وی در ادامه سخنانش اذعان داشت: امروز تمام اقوام بر ادبیات خود صاحب هستند و ما باید در تلاش باشیم تا ارزشها و جایگاه ادبیات حفظ شود .

حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد خلیل پور گفت: استان آذربایجان‌غربی و شهر ارومیه با داشتن دانشمندان و شاعران بزرگ نقش بسزایی در ادبیات دارند و در این راستا نیز احداث خانه ادبیات در شهر ارومیه یک امر ضروری است .

در ادامه جلسه فرهنگ صفائی پور مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی و اجتماعی شهرداری ارومیه گزارشی از عملکرد فرهنگسراهای شهرداری ارومیه علی الخصوص فرهنگسراهای هنر و رسانه و نیز مشکلات آنها را مطرح کرد .

محمد میلانی دبیر انجمن های ادبی استان آذربایجان‌غربی نیز گزارشی از مسائل و مشکلات موجود در زمینه شعر و ادبیات را به کمیسیون فرهنگی و اجتماعی ارائه نمود .

گفتنی است که مصوبات پیشنهادی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی به صحن شورای اسلامی شهر ارومیه ارجاع داده شد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر ارومیه

    منبع خبر

    شورای شهر ارومیه

    شورای شهر ارومیه یک شورای شهر در شهر ارومیه می باشد

      نظرات