ششمین نیروگاه خورشیدی در استان همدان به مدار سراسری برق کشور متصل شد.

ششمین نیروگاه خورشیدی در استان همدان به مدار سراسری برق کشور متصل شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق(ساتبا): این نیروگاه با ظرفیت ۷ مگاوات (۶ مگاوات میز ثابت و ۱ مگاوات تراکر یا متحرک ) توسط شرکت کرینر سولار انرژی پارسیان واقع در منطقه بشیک تپه همدان با جذب سرمایه خارجی(آلمان) به میزان ۷٫۷۵ میلیون یورو احداث گردیده است.
این گزارش می افزاید: مهمترین ویژگی نیروگاه نوع سازه و استراکچر آن می باشد که با وجود پایه های پیچی و ماشین آلات پیشرفته با بهره مندی از GPS و لیزر با حداقل خطا نصب می شوند و سرعت خوبی نیز در پیشرفت پروژه دارند. اشتغال زایی بیش از ۱۰۰ نفر در طول مدت ساخت پروژه و اشتغال به کار ۷ نفر نیرو پس از اتمام پروژه که تمامی افراد از میان بومیان منطقه انتخاب شدند از دیگر مزیت های این پروژه نیروگاهی می باشد.
بنا بر این گزارش: این نیروگاه با تولید ۱۴۰۰۰ مگاوات ساعت برق در سال از انتشار ۹۵۹۸ تن دی اکسید کربن جلوگیری می نماید. همچنین باعث صرفه جوئی در مصرف سوخت فسیلی(۳.۹۵ میلیون متر مکعب )و آب (۳۰۶۰ مترمکعب)خواهد شد.
لازم به ذکر است تاکنون ۶ نیروگاه مگاواتی به ظرفیت ۴۵/۴ مگاوات و بیش از ۲۲ نیروگاه کوچک مقیاس(پشت بامی) در استان همدان نصب و به بهره برداری رسیده است.

لینک اصل خبر در سایت سازمان بهره وری انرژی ایران (سابا)

    منبع خبر

    سازمان بهره وری انرژی ایران (سابا)

    سازمان بهره وری انرژی ایران (سابا) یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات