۱۳۷ در تیم شهروندان و مدافع حقوق مردم باشد / استفاده از ۱۳۷ برای  ...

۱۳۷ در تیم شهروندان و مدافع حقوق مردم باشد / استفاده از ۱۳۷ برای ...

۱۳۷ در تیم شهروندان و مدافع حقوق مردم باشد / استفاده از ۱۳۷ برای شناسایی و تنبیه و تشویق کارکنان متخلف و سختکوش شهرداری مشهد

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد گفت: مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ شهرداری باید در تیم شهروندان بوده و مدافع حقوق مردم باشد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، بتول گندمی که در ادامه طرح "چهارشنبه‌های پاسخگویی"، با حضور در مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷، پاسخگوی مستقیم تماس‌های تلفنی شهروندان بود، در مورد اهمیت وجود این مرکز اظهار داشت: قطعا هرچه ارتباط بین مردم و متولیان کار بیشتر باشد، این مهم می‌تواند در کاهش مسائل و مشکلات و سوء تفاهمات موثر باشد. نظارت مردمی را افزایش می‌دهد و کنترل ها دقیق تر می شود.
وی افزود: در نظامی که در مدیریت شهری ما با آن مواجهیم هر چه بتوانیم کنترل و نظارت مردم را افزایش دهیم و تعریف دقیقی برای مشارکت مردم داشته باشیم می‌توانیم بگوییم هم مشکلات کاهش می‌یابد و هم رفع مشکلات با نظر و خواسته مردم صورت می‌پذیرد.
مردم از برخی اولویت‌های شهرداری گلایمندند
گندمی خاطرنشان ساخت: مردم از برخی اولویت‌هایی که در دستور کار شهرداری قرار می‌گیرد گلایه‌مند هستند، به طور مثال شهروندی از اینکه اولویت شهرداری نورپردازی خیابان‌ها شده و در مقابل اولویتش حل مشکل چاله و چوله خیابان‌ها و کوچه و پس کوچه‌ها قرار نمی‌گیرد، گلایه می‌کند، از نظر ما اعضای شورای شهر نیز آنچه که مهم است تا به عنوان اولویت در دستور کار قرار گیرد، خواست و نظر مردم است زیرا ما شهر را با پول مردم اداره می‌کنیم و تعیین کننده، پرداختی‌های مردم است.
وی ادامه داد: رونق ساخت و ساز و یا درآمدهای صنعت ساختمان و مجموع عوارض و بهای خدماتی که مردم پرداخت می‌کنند مجموع درآمدهای شهرداری را تشکیل می‌دهد زیرا کمک دولت به شهرداری‌ها بسیار ناچیز است، پس معتقدیم پولی که مردم برای تامین درآمدهای شهرداری می‌پردازند، باید برای نحوزه هزینه آن نیز نظر دهند .
ارائه دیدگاه مناسب به مدیران شهرداری از سوی ۱۳۷ برای بودجه‌ریزی و نحوه هزینه کرد بودجه بر اساس خواست مردم
رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد گفت: سامانه ۱۳۷ می‌تواند به مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر، دیدگاه لازم را برای نحوه بودجه‌ریزی و نحوه هزینه کرد بودجه شهرداری بر اساس خواست مردم ارائه نماید تا بدانیم در یک منطقه شهرداری مردم چه دغدغه‌هایی را دارند.
گندمی اضافه کرد: این سامانه می‌تواند کارکردهای متفاوتی داشته باشد اما باید در خروجی‌های آن تجدیدنظر شود و فقط به اینکه با حضور هر هفته یک مدیر در این مرکز و پاسخگویی به تماس‌های مردمی، بگوییم مدیران به مردم پاسخگو هستند، کفایت نمی‌کند، این ۳۲ نفری که امروز بنده پاسخگوی تماس‌های آنها بوده‌ام منتظر خواهند بود تا ببینند نتیجه تماس‌ها و مطالبات آنها چه خواهد بود. همه تماس‌های ورودی به ۱۳۷ نیز با امید به دریافت پاسخ و خروجی مناسب صورت می‌گیرد و نتیجه برای مردم مهم است.
۱۳۷، راهی برای کاستن از رفت و آمدهای مکرر شهروندان به شهرداری برای دریافت پاسخ
وی تاکید کرد: دغدغه ما در شورای شهر این است تا بدانیم مدیران شهرداری پاسخ دقیق به تماس‌های مردمی گرفته شده مرکز ۱۳۷ می‌دهند و دلایلی ارائه می‌دهند که اگر کار انجام نشده، علتش چه باید و یا علت تاخیر پروژه‌ها چه بوده است و یا اینکه تلاش کنند تا کارها به سرعت انجام پذیرد.
گندمی بیان داشت: گاهی آنقدر پاسخگویی به شهروندان زمانبر و طولانی می‌شود و شهروند چندین مرتبه تماس می‌گیرد و یا رفت و آمد می‌کند که دیگر خسته شده و در صورت دریافت جواب مثبت، پاسخ دریافتی، لذت بخش نیست که ۱۳۷ می‌تواند این مشکلات را به حداقل ممکن برساند.
شهروندان از عدم برخورد با کارکنان بدون تعهد و متخلف در شهرداری گلایمندند
وی با اشاره به اینکه ۱۳۷ باید در تیم شهروندان قرار گیرد و مدافع حقوق شهروندان باشد و مدیران را تحت فشار بگذارد، اظهار داشت: به شخصه از تاخیری که در پاسخگویی به شهروندان در مجموعه شهرداری صورت می‌گیرد که تعداد آن هم کم نیست و از نوع برخوردهایی که صورت می‌گیرد و از پاسکاری و عقب انداختن پاسخگویی به شهروندان و موکول ساختن پاسخگویی به روزهای دیگر بدون در نظر گرفتن وقت شهروندان، ناراحت بوده و این موضوع یکی از دغدغه‌های بنده و سایر اعضای شورای شهر پنجم است.
رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد گفت: افزایش تعهد کاری و برخورد با متخلفان می‌تواند در این زمینه به ما کمک کند. در مجموعه شهرداری پرسنل زحمتکشی داریم که وقتی ارباب رجوعی دارند، در چهارچوب‌های قانون و با تعهد کاری، تمام و کمال به او پاسخگویی می‌کنند اما تعدادی دیگر اینگونه نیستند و شهروندان هم از عدم برخورد با کارکنان متخلف و بدون تعهد، گلایمندند.
۱۳۷ نباید وکیل مدافع شهرداری، اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری باشد
گندمی افزود: امیدوارم ما در این دوره بتوانی آنها که در ناراضی و نا امید کردن مردم نقش دارند اگر چه تعدادشان کم اما تاثیرشان بسیار است با استفاده از سامانه ۱۳۷، قدم برداریم. شناسایی این عوامل با استفاده از ۱۳۷ و تماس‌های مردمی امکان‌پذیر است زیرا می‌توان با رهگیری تماس‌هایی که به نتیجه و پاسخگویی منجر نشده‌اند، اینگونه افراد را شناسایی کرد.
وی اذعان داشت: سامانه ۱۳۷ باید در تیم مردم بوده و نباید وکیل مدافع اعضای شورا و مدیران شهرداری بوده و از آنها در مقابل تماس‌های مردمی، دفاع کند، بلکه باید بگونه‌ای ارزیابی نماید تا در نهایت بتوانیم با متخلفان و آنهایی که کار مردم را با خلل و تاخیر مواجه می‌سازند و حقوق مردم را در شهرداری به رسمیت نمی‌شناسند برخورد کنیم و آنانی که از ابتدای شروع به کارشان در هر روز، به فکر تکریم مردمند، در پاداش‌ها مدنظر قرار گیرند.
گندمی ابراز کرد: این تنبیه و تشویق‌ها می‌تواند به ما کمک کند تا افزایش رضایتمندی داشته باشیم و می‌توانیم خروجی بگیریم که چه کسانی کار مردم را درست انجام داده و چه کسانی به درخواست‌های شهروندان پاسخگویی مناسبی نداشته‌اند.
احمد پورمفردی

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات