رستگاری در ۸ بهمن با حضور معاونان جدید

رستگاری در ۸ بهمن با حضور معاونان جدید

رستگاری در ۸ بهمن با حضور معاونان جدید

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای شهر مشهد، دی‌ماه به نیمه‌راه خود رسید و این هفته نیز پر از خبرهای مهم و گوناگون برای شهروندان بود و می‌توان مهم‌ترین خبر را بازگشایی بلوار نماز با پیگیری‌های شهرداری و همچنین اعضای شورای شهر مشهد و همچنین معرفی معاونان جدید شهر مشهد اعلام کرد اما باید با ما همراه باشید تا از اقدامات دیگر شورای پنجمی‌ها اطلاعات بیشتری کسب کنید.

ناظر بر مصوبات

شنبه ۱۵ دی‌ماه این هفته بانام کمیسیون حقوقی آغاز شد و سید محسن حسینی پویا در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی شورای شهر مشهد از نظارت شورای شهر بر مصوبات خبر داد. این پایان کار کمیسیون حقوقی نبود و این کمیسیون چهاردهمین نشست کارگروه قوانین و آیین‌نامه‌ها را نیز در این روز برگزار کرد.

نظارت بر مصوبات شورای شهر فقط خلاصه در مصاحبه‌ها نیست زیرا در همین روز شاهد برگزاری پنجمین نشست کارگروه پیگیری مصوبات کمیسیون برنامه، بودجه شورای اسلامی شهر مشهد بودیم.

اما مخاطب دیگر پایگاه اطلاع‌رسانی شورای شهر مشهد در روز اول هفته، حمیدرضا موحدی زاده نائب رئیس شورای شهر مشهد بود که وی از لزوم نوسازی سالانه بیش از ۲۰۰ اتوبوس در شهر مشهد سخن گفت.

پایه ثابت‌های فرهنگ و هنر

کمیسیون فرهنگی و اجتماعی که همیشه پایه ثابت روزهای شنبه است نشست کمیسیون خود را در این روز برگزار کرد و در این نشست تامین زمین برای احداث سالن بزرگ تئاتر شهر، نام‌گذاری خیابان‌های فرعی به نام شهدای گران‌قدر و درنهایت نحوه شناسایی و جمع‌آوری متکدیان موردبحث و بررسی قرار داد.

برنامه دیگر احسان اصولی رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر مشهد حضور در نشست امضای تفاهم‌نامه همکاری شهرداری مشهد با اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی حضور بود که احسان با اشاره به برگزاری هرساله جشنواره‌های بین‌المللی فیلم کودک در اصفهان و تئاتر کودک در همدان گفت: پیگیر برگزاری جشنواره‌ای دائمی با موضوع مشهد از سال ۹۸ در شهر مشهد هستیم.

محمدرضا حیدری رئیس شورای شهر و سید محسن حسینی پویا شنبه‌ای با چاشنی هنر داشتند و در این روز نمایشگاه عکس " پیشوایی فراتر از زمان " در نگارخانه شهر با حضور آن‌ها افتتاح شد.

یکشنبه هم‌زمان با ۱۶ دی‌ماه بیست و سومین نشست کارگروه تخصصی-پژوهشی تسهیل کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر مشهد برگزار شد و در این جلسه پروژه نوید خراسان و ستاره شهر در اراضی منطقه سپاد موردبررسی قرار گرفت.

کمیسیون ۸۰ تایی

کمیسیون برنامه بودجه در این هفته ۸۰ تایی شد و در هفتاد و نهمین و هشتادمین نشست این کمیسیون برنامه اجرایی مشخص جهت هزینه کرد اوراق مشارکت در پروژه‌های بافت‌های فرسوده، طرح خرید خانه سید محمود فرخ خراسانی، لایحه دریافت عوارض از گردشگر خارجی و لایحه بهای خدمات استفاده از محدوده طرح ترافیک موردبحث و بررسی قرار گرفت.

هفتمین نشست کارگروه بهداشت، سلامت و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این روز برگزار شد و علیرضا شهریاری، رئیس کارگروه بهداشت، سلامت و محیط‌زیست شورای شهر مشهد در این جلسه گفت: یکی از راهکارهای مهم و تاثیرگذار در جهت کاهش مبتلایان به ایدز گسترش فرهنگ‌سازی در سطح جامعه است و مدیریت شهری مشهد در این جهت از هیچ تلاشی در حد بضاعت خود فروگذار نخواهد کرد.

یکشنبه پر از جلسه این هفته با پنجمین نشست کمیته شفافیت شورای اسلامی شهر مشهد هم همراه شد و در این نشست برنامه جامع نظارت بر ساخت‌وسازها و شفاف‌سازی فرآیندهای اجرایی در شهرداری مشهد مقدس بررسی شد.

کمیسیون حقوقی هم یکشنبه را بدون خبر به اتمام نرساند و در این روز سی و هفتمین نشست کارگروه تخصصی دیوان عدالت اداری این کمیسیون با بررسی دادنامه هیئت عمومی دیوان عدالت اداری با موضوع ابطال مصوبات مربوط به هم‌ترازی، سختی کار با کامپیوتر و آیین‌نامه نحوه توزیع کارانه، دادنامه هیئت تخصصی شوراهای اسلامی دیوان عدالت در ارتباط با ابطال آیین‌نامه تاکسیرانی و لایحه الحاق یک تبصره به بند ۲ مصوبه تسهیل فرآیند صدور پروانه برگزار شد.

مناطق زیر ذره‌بین

شورای پنجمی‌ها مانند یکشنبه‌های هفته‌های گذشته در مناطق شهری حضور پیدا کردند و این بار نشست کمیته نظارتی شماره دو شورای اسلامی در شهرداری منطقه ۲ با حضور محمدرضا حیدری، مسعود ریاضی و محمد حاجیان شهری برگزار شد که محمد حاجیان، رئیس کمیته نظارتی شماره ۲ شورای اسلامی شهر مشهد در حاشیه این نشست گفت: در بودجه ۹۸ باید به بحث صلح‌نامه‌های پلاک‌های بافت عامل توجه شود. مسعود ریاضی هم دیگر مخاطب خبرنگار ما در این نشست بود که وی از برداشتن گام‌های بری ساماندهی کارگران میدان فردوسی سخن گفت.

منطقه ۹ شهرداری مشهد نیز میزبان اعضای کمیته نظارتی شماره یک شورای اسلامی بود و رمضانعلی فیضی و محمدحسین ودیعی در این منطقه شهری حضور پیدا کردند.

*سلام بر معاونان جدید

روز دوشنبه ۱۷ دی هم از همان ابتدای صبح با جلسه‌ای مهم همراه شد و آیین تکریم و معارفه معاونان شهرداری با حضور رئیس و جمعی از اعضای شورای شهر برگزار شد و مجتبی بهاروند از نیاز حوزه حمل‌ونقل برای اقدامات شبانه روی سخن گفت و محمد هادی مهدی نیا هم اشاره به افزایش کارایی با توجه به ادغام معاونت‌های شهرداری داشت. محمد حاجیان شهری دیگر عضو شورای شهر در این مراسم هم مردم را بهترین قضاوت کننده عملکرد مدیران دانست.

رئیس شورای شهر مشهد هم در این جلسه به چابک سازی سازمانی اشاره کرد و گفت: شهردار و معاونان شهرداری باید تا در اولین گام‌ها بتوانند نشان دهند که هدف‌گذاری درستی در جهت ادغام معاونت‌ها انجام‌شده و این اقدام کارکردهای مثبتی برای جامعه دارد.

*مصوبات دوشنبه

اما دوشنبه ‌این هفته بدون جلسه علنی نبود و اعضای شورای شهر مشهد لوایح نام‌گذاری معابر فرعی به نام مفاخر دانشگاهی مشهد مقدس، دریافت عوارض از گردشگر خارجی، تعیین تکلیف پیمان‌های فاقد تعدیل و مشمول مبادلات ارزی، ساماندهی اراضی بزرگ‌مقیاس واقع در محدوده و حریم شهر مشهد، حمایت و تشویق مادی و معنوی از گزارشگران تخلفات و آیین‌نامه اجرایی مشوق‌های سرمایه‌گذاری در حوزه ساخت‌وساز را به تصویب رساندند.

*جای خالی آیت‌ا...

محمدرضا حیدری رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در آغاز چهل و هفتمین جلسه علنی شورای شهر با اشاره به سالروز درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بیان کرد: مسیری که هاشمی بنا نهاد، یکی از ضرورت‌های امروز کشور است و در شرایطی که با چالش‌های جدی در عرصه بین‌المللی و ملی مواجه هستیم، جای این شخصیت بسیار خالی است چراکه همیشه مروج تعامل و گفتگو و مدارا و اعتدال بود.

یاد و خاطره‌ها جهان‌پهلوان تختی هیچ‌گاه از ذهن ایرانی‌ها پاک نمی‌شود و مسعود ریاضی در صحن شورای شهر به مناسبت سالروز درگذشت این پهلوان بخشی از واگویه های رسول خادم در خصوص جهان‌پهلوان تختی را قرائت کرد.

در حاشیه چهل و هفتمین جلسه علنی شورای شهر هم محمدرضا حیدری در جمع خبرنگاران در ارتباط با مصوبه ارائه مشوق‌های سرمایه‌گذاری هم گفت: با تصویب لایحه ایجاد مشوق‌های سرمایه‌گذاری، تخفیف‌های مختلفی از سوی شهرداری برای پرداخت عوارض و پروانه ایجاد می‌شود که حتی در برخی موارد این تخفیف‌ها تا ۹۰ درصد اعمال خواهد شد.

*مشوق‌های اقتصادی

سکان‌دار حوزه اقتصادی شورای شهر یعنی احمد نوروزی هم با رسانه‌ها دراین‌ارتباط مصاحبه داشت و مصوبه ارائه مشوق‌های سرمایه‌گذاری را عاملی بر ایجاد عدالت اجتماعی دانست. مجتبی بهاروند هم لایحه مشوق‌های سرمایه‌گذاری را سبب رونق ساخت‌وساز موثر اعلام کرد.

دوشنبه‌ این هفته با نشست تخصصی کمیسیون‌ها ادامه یافت و این بار پنجاه و سومین نشست کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر مشهد برای بررسی آخرین وضعیت احداث باغ بام، عناوین مطالعات ارزش حوزه خدمات شهری و معرفی نماینده در کمیته جمعیت و سلامت برگزار شد.

در این روز شهناز رمارم، عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد نشستی فوتسالی داشت و دیداری با حسین طیبی بازیکن مشهدی تیم ملی برگزار کرد.

*لبخند شهر

سه‌شنبه ۱۸ دی با روزهای دیگر مشهد یک تفاوت خاص داشت و آن‌همین این بود که وقتی شهروندان از خانه‌های خود بیرون آمدند با بیلبورد‌های لبخند شهر مواجه شدند تا برای لحظه‌ای هم که شده حال آن‌ها خوب شود.

از کمپین لبخند شهر که بگذریم در این روز کارگروه تخصصی پژوهشی قطار شهری مشهد و دوازدهمین نشست کارگروه تخصصی - پژوهشی شهرسازی و معماری کمیسیون عمران و شهرسازی و همچنین نهمین نشست کارگروه پیشگیری از گسترش حاشیه‌نشینی کمیسیون ویژه مناطق پیرامونی و کم برخوردار شورای اسلامی شهر مشهد برگزار شد.

*آب، آب و آب

شورای پنجمی‌ها در این روز بازدید هم داشتند و رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد سری به پروژه‌های حوزه آب و فاضلاب شهری زدند. مسعود ریاضی در حاشیه این بازدید از توجه ویژه «آب» توسط حوزه فرهنگی مدیریت شهری سخن گفت. محمدرضا حیدری، رئیس شورای شهر مشهد هم مصاحبه‌ای با خبرنگار ما داشت و گفت: بدون شک جدی‌ترین و مهم‌ترین چالش شهر مشهد در سال ۹۸، کم‌آبی است و گذر از این بحران جز با مشارکت حداکثری مردم امکان‌پذیر نخواهد

حمیدرضا موحدی زاده نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد هم در این روز مصاحبه با رسانه رسمی شورای شهر مشهد داشت و نظارت و نقد سازنده شهروندان را عاملی بر پویایی شهر دانست.

چهارشنبه و پنج‌شنبه از اکثر اخبار پیرامون بازگشایی بلوار نماز بود و بعدازآنکه افتتاح این بلوار در روز چهارشنبه لغو شد مجتبی بهاروند، رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر مشهد علت باز نشدن بولوار نماز، موافقت نکردن امیر سرتیپ آذریان، فرمانده ارتش در شمال شرق کشور با بازگشایی اعلام کرد.

سی و چهارمین نشست کارگروه حقوق شهروندی کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد هم در همین روز یعنی چهارشنبه برگزار شد و در این نشست پیش‌نویس طرح شهر دوستدار معلول و پیشنهاد میانجیگری بررسی شد.

کمیسیون عمران شهرسازی هم این روز برای برگزاری شصت و نهمین نشست خود انتخاب کرد در این جلسه مباحثی چون ایجاد ردیف مشخص برای محدوده و محلات هدف و حریم شهر مشهد در بودجه سنواتی شهرداری مشهد مقدس، درخواست دانشگاه فردوسی در خصوص تغییر کاربری زمین واقع در بلوار کوثر با کلاسه نوسازی و همچنین طرح راهبردی ویژه ناحیه منفصل توس موردبحث و بررسی قرار گرفت.

محمدحسین ودیعی هم در این روز در مصاحبه‌ای اعلام کرد که با شفافیت می‌توان فساد و تخلفات شهرداری را به حداقل و یا حتی نابود کرد. محمد هادی مهدی نیا هم در مصاحبه خود اشاره‌ای به بافت پیرامونی حرم مطهر داشت از تدبیر برای حل مشکلات سرمایه‌گذاران پروژه‌های مشارکتی اطراف حرم مطهر سخن گفت.

*چهارشنبه‌های پاسخگویی

بتول گندمی در این هفته مهمان بر و بچه‌های مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ شهرداری مشهد بود در این روز پاسخگوی سوال شهروندان باشد و در حاشیه آن اعلام کرد که مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ شهرداری، وکیل مدافع شهروندان باشد.

سکان‌دار برنامه‌وبودجه شورای که رئیس کارگروه مدیریت بحران و خدمات ایمنی شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه برنامه‌های این روز خود بازدید از مرکز فرماندهی آتش‌نشانی شهرداری مشهد هم داشت.

رستگاری در ۸ بهمن

داستان بلوار نماز در روز پنج‌شنبه ۲۰ دی‌ماه هم ادامه و درنهایت خبر نهایی را محمد هادی مهدی نیا رئیس کمیسیون عمران شهرسازی شورای شهر مشهد داد و بیان کرد: با تفاهم صورت گرفته در این جلسه، پرونده اراضی آبشار و پادگان لشگر در جلسه روز هشتم بهمن شورای عالی شهرسازی و معماری بررسی و تصویب و هم‌زمان محور بولوار نماز در دسترس شهروندان قرار خواهد گرفت.

روابط عمومی شورای شهر مشهد هم بعد از پایان داستان بلوار نماز پیامی به مردم مشهد داشت و ضمن اعلام خبر بازگشایی این بلوار در ۸ بهمن‌ماه خطاب به شهروندان اعلام کرد: از شما مردم عزیز و نجیب به خاطر رنج و مشقت‌هایی که از باب تداوم بسته بودن بولوار نماز در ۶ ماهه گذشته متحمل شده‌اید عذرخواهی می‌نماید و خاضعانه تقاضا می‌کنیم که برای مدتی دیگر صبوری فرمایید تا نمایندگان شما در مدیریت شهری با رویکرد دفاع از حقوق مردم و شهر، مشکل را برطرف نمایند.

آقای رئیس هم که در توییتر حضور پیداکرده در این هفته هم توئیتی داشت؛ آن‌هم برای مرد فراموش‌نشدنی نظام یعنی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی.

رمضان علی فیضی در این هفته تصمیم گرفت از پروژه پیاده‌روسازی خیابان‌های ایثار و علیمردانی در محدوده خدماتی شهرداری منطقه ۴ بازدید داشته باشد از آن‌طرف احمد نوروزی در این روز یک جلسه هم‌اندیشی با حضور پیشکسوتان بهسازی شهری هم داشت و در این جلسه محمد سعید ایزدی، معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی و دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری کشور، مجید روستا، عضو هیئت‌مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران و محمدرضا رضایی کوچی، رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هم حاضر بودند.

*مرد اعتدال انقلاب

پایان‌بخش برنامه‌های این هفته هم به نام مرد اعتدال انقلاب همراه شد و رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد به همراه علیرضا رزم حسینی استاندار جدید خراسان رضوی در مراسم دومین سالگرد ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی حضور پیدا کردند و علیرضا شهریاری، عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس هم در حاشیه این مراسم گفت: مرحوم هاشمی شخصیتی کاردان، مدیر، مدبر، تیزهوش، فداکار و اهل ایثار بود.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات