موسی پور عضو شورای شهر: افزایش اماکن فرهنگی سرمایه گذاری برای شهر است

موسی پور عضو شورای شهر: افزایش اماکن فرهنگی سرمایه گذاری برای شهر است

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی ورزشی شورای اسلامی شهر اهواز در آیین افتتاحیه سرای محله کوی رمضان با اشاره به اقدامات و سیاست گذاری های فرهنگی در این دوره شورا بیان کرد: یکی از سیاست های فرهنگی رفتن به سمت ایجاد زیرساخت های فرهنگی اعم از سرای محله، کتابخانه و فرهنگسرا به صورت مشارکتی است  و هزینه کردن در این حوزه نوعی سرمایه گذاری برای شهر است.

حجه الاسلام جاسم موسی پور گفت: در مراسم افتتاحیه سرای محله کیانشهر باز هم از مسئولین دولتی درخواست کردم که هر چه زودتر تکلیف پروژه دولتی فرهنگسرای عین دو را مشخص کند! براستی چرا این پروژه مهم درکوی عین دو که مهد پرورش قاریان قرآن، هنرمندان، فرهنگیان ورزشکاران بزرگی است و کمک شایانی به محرومیت زدایی در غرب اهواز می کند اینقدر بلاتکلیف بماند؟ !

وی افزود: متاسفانه بارها این موضوع را منعکس و پیگیری کردیم، اما هنوز نتیجه ای حاصل نشده است! اگر سازمان مسکن و شهرسازی به عنوان کارفرمای پروژه قادر به اتمام این فرهنگسرای علوی نیست، این پروژه را به مردم و شهرداری واگذار کند .

عضو شورای پنجم افزود: شهرداری اهواز در شورای پنجم امسال دو سرای محله را افتتاح ( با تشکر از زحمات دوره قبل شهرداری و شورا) و یک فرهنگسرا را هم احیا کرده است. یک سرای محله دیگر را هم تا پایان سال افتتاح می کند. دولت هم همت کند فرهنگسرای عین دو را که از سالیان پیش کلنگ زنی شده، تکمیل کند .

وی تاکید کرد: در حوزه فرهنگ خرج کردن هزینه نیست، بلکه سرمایه گذاری است .

حجه الاسلام موسی پور بخشی از فعالیتهای فرهنگی در این دوره مدیریت شهری را برشمرد و اظهار کرد: در زمینه سیاست گذاری و کارهای اجرایی اقدامات خوبی در شورای پنجم و شهرداری اهواز در جریان است. یکی ازین سیاست های فرهنگی رفتن به سمت ایجاد زیرساخت های فرهنگی اعم از سرای محله، کتابخانه و فرهنگسرا به صورت مشارکتی است .

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی ورزشی شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: خوشبختانه امسال بهسازی فرهنگسرای ابن هیثم اهوازی(نجوم) و افتتاح سرای محله کیانشهر را داشتیم. پارک بانوان شهروند بالاخره بهره برداری شد و درب آن بروی تشکل های مردمی بویژه بانوان و... باز شد و فعالیت های مفیدی در آنجا صورت می گیرد. یادمان شهدای گمنام در سطح مناطق نیز در حال انجام است .

وی از شهرداری درخواست کرد: موانع سرای محله ملاشیه نیز سریعتر برطرف شود و با توجه به نیاز آن منطقه اهتمام ویژه ای برای تکمیل آن صورت بگیرد .

عضو شورای شهر با اشاره به پروژه سرای محله کوی رمضان گفت: در این محله علاوه بر سرای محله ای که امروز افتتاح می شود یک زمین ورزشی، یک بازارچه ،یک مسجد و یک پارک موجود است. کمتر محله ای در اهواز موجود است که این هسته مرکزی شکل گرفته باشد .

وی ادامه داد: در واقع این وضعیت نوعی محله محوری در قالب مسجد محوری است. این فرصتی است برای رشد و توسعه کوی رمضان که ما و مردم این منطقه باید از آن بهره ببریم. این نشان می دهد که مساجد ما در همه فعالیت های دینی، اجتماعی، فرهنگی و همه ابعاد مرکز و محور بوده اند .

حجه الاسلام موسی پور خاطرنشان کرد: البته همه این فضاها اعم از سرای محله، فرهنگسرا، مسجد و... نه تنها در مقابل هم نیستند بلکه در کنار هم هستند. انشالله به همت هیات امنای مردمی این سرای محله شاهد فعالیت های مثبت و سازنده در همه زمینه ها باشیم .

وی ادامه داد: نگهداشت سرای محله کوی رمضان بسیار مهمتر از ساخت آن است و که امیدوارم هیات امنای مردمی این مجموعه در این خصوص اهتمام لازم را داشته باشند. ضمن آنکه رونق این مجموعه بستگی به همت متولیان آن دارد .

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی ورزشی شورای اسلامی شهر اهواز در پایان از همه متولیان و دست اندرکاران پروژه در حوزه های عمرانی، فرهنگی، شهرداری منطقه هفت و همه کسانی که تلاش کردند تشکر می کنم. به امید خدا تا پایان سال شاهد افتتاح چند پروژه دیگر نیز خواهیم بود .

گفتنی است این مراسم به همت اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اهواز برگزار شد .

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اهواز

    منبع خبر

    شهرداری اهواز

    شهرداری اهواز یک شهرداری در شهر اهواز می باشد

      نظرات