مهندس مهدلو شهردار زرند در اولین همایش تفکیک زباله از مبداء: هدف از طرح تفکیک زباله از مبدا تغییر نوع نگاه ونگرش شهروندان در برخورد با زباله‌های خشک و تر است.

طی مراسمی با حضور مهندس مهدلو شهردار ,سید رسول تهامی نائب رئیس و اعضاء شورای شهر و معاونین شهرداری، اولین همایش تفکیک زباله از مبداء از مدرسه پسرانه شاهد زرند آغاز شد .

به گزارش روابط عمومی شهرداری زرند مهندس مهدلو شهردار زرند در این همایش به حدیث شریف النظافه من الایمان اشاره کرد و گفت: یکی از مسایلی که بسیاری از کشورهای جهان جزو برنامه‌های مدیریت پسماند خود قرار داده‌اند تفکیک زباله از مبدا بوده که این حرکت علاوه بر رعایت اصول بهداشتی ،کاهش هزینه های شهری و شهرداری را نیز بهمراه خواهد داشت.

شهردار زرندمهمترین هدف از اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا را تغییر نوع نگاه ونگرش شهروندان در برخورد با زباله‌های خشک و تر دانست و گفت: کاهش هزینه‌های جمع آوری پسماند، کمک به حفظ محیط زیست، کمک به چرخه اقتصادی از عمده اهداف اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا است .

منتخب شورای شهر زرند آموزش خانواده‌ها برای جداسازی زباله‌ها از مبدا را یکی از اقدامات اولیه در مدیریت پسماند شهری دانست و سرمایه‌گذاری در بخش آموزش و فرهنگ‌سازی برای کودکان را از مدارس بسیار حائز اهمیت خواند.

فرهاد اسدی مسئول کمیسیون فرهنگی شورای شهر زرند نیزدر این نشست گفت: زباله،اگر به درستی مدیریت شود، بسیاری از مشکلات زیست محیطی شهر زرند کاسته می شود .

عضو شورای شهر زرند تصریح کرد: فرهنگ سازی برای تفکیک زباله از مبدا در صورتی کارساز و موثر است که در کنار آن هم مصوبه ای برای اعمال قانون باشد .

وی از گسترش این برنامه ها در مدارس سطح شهر گفت و اظهار داشت:یکی از اهداف ما در مجموعه شهر زرند بهداشت جمعی و عمومی برای شهر می باشد .

رضا یزدانپناه معاون خدمات شهری شهرداری زرندنیزدر این همایش با اعلام اینکه سالانه ۲میلیاردو ۳۰۰میلیون تومان صرف جمع آوری ,حمل و دفن زباله های شهری می شود،گفت:زباله های شهری به گونه ای می باشند که می توان به چرخه بازگشت داده شوند چرا که نوعی از آنها تولید کود و کمپوست و نوعی دیگر بازگشت به چرخه صنعتی می شوند .

وی بازیافت زباله را در راستای حفظ محیط زیست دانست و افزود:سرانه تولید زباله در دنیا بین ۴۰۰گرم می باشد در حالی که در شهر زرند بین ۷۰۰گرم به ازای هر نفر می رسد .

شایان ذکر است در ادامه این نشست دانش آموزان تفکیک های زباله خود را به صورت جداگانه به سطلهای مخصوص این امر ریختند .

[if gte mso ۹]> Normal ۰ false false false EN-US X-NONE AR-SA لینک اصل خبر در سایت شهرداری زرند

    منبع خبر

    شهرداری زرند

    شهرداری زرند یک شهرداری در شهر زرند می باشد

      نظرات