بازدید معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو از تصفیه خانه فاضلاب شماره ۲ شیراز

به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی آبفا شیراز، محسن بختیار، معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو به همراه مدیران عامل شرکت های آب و  فاضلاب  و برق  کلانشهر  شیراز و استان در بازدید از تصفیه خانه فاضلاب شماره ۲ شرکت آب و فاضلاب شیراز از پیشرفت فیزیکی و مراحل نصب تجهیزات در حال احداث بازدید کردند و در جریان آخرین اقدامات و عملیات احداث قرار گرفتند.

در این بازدید که با حضور مسئولان شرکت آب و فاضلاب شیراز در قالب نشست کارشناسی برگزار شد، آخرین مسائل و موانع موجود در خصوص روند احداث تصفیه خانه فاضلاب و نیز منابع مورد نیاز پروژه مورد بررسی قرار گرفت.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو با تاکید بر تقویت اعتبارات لازم برای اتمام پروژه؛ خاطر نشان کرد: برای اتمام و به بهره برداری رسیدن پروژه تصفیه خانه فاضلاب شماره ۲ شیراز، خارج از سهم اعتبارات طرح، باید اعتباراتی در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به جذب ۱۰۰ درصدی وام بانک جهانی در این پروژه اظهار داشت: پروژه تصفیه خانه فاضلاب شماره ۲ شیراز با تمام محدودیت ها، ۱۰۰درصد وام اعطایی بانک جهانی را جذب کرد.

این مقام مسئول  بر اجرای طرح های توسعه در شهر شیراز تاکید کرد و افزود: شهر شیراز از شهرهای مهم ، استراتژیک و  توریستی و گردشگری است.

رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل آبفا شیراز در ابتدای این نشست به تشریح وضعیت شبکه و تصفیه خانه های فاضلاب  آبفا شیراز پرداخت و اظهار داشت :  در کلانشهر شیراز همزمان عملیات اجرایی شبکه و تصفیه خانه های فاضلاب  پیش برده شده  و اکنون در  بخش فاضلاب حدود ۶۰درصد جمعیت  شهر شیراز تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار گرفته است.

ا...بخش نظرپور افزود: تصفیه خانه فاضلاب شماره ۲  با ۹۵ در صد پیشرفت فیزیکی در کنار  تصفیه خانه فاضلاب شماره ۱ که چندین سال  است  در مدار بهره  برداری  قرار دارد ، برای خدمت به مردم شیراز در حال ساخت و احداث می باشد.

وی با اشاره به روند ساخت تصفیه‌خانه و موانعی که براثر تحریم‌ها برای تکمیل  پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب ایجادشده اظهار داشت: این پروژه با به‌کارگیری مدرن‌ترین تجهیزات پیشرفته  برای جمعیت ۵۷۰ هزار نفر  پیش‌بینی و احداث‌شده است.

نظر پور با اشاره به هزینه‌های تخصیص‌یافته ،بر لزوم تامین اعتبار برای اتمام این پروژه ملی تاکید کرد و افزود: پروژه  تصفیه خانه فاضلاب می تواند  مشکلات زیست محیطی را تعدیل کند.

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب شیراز

منبع خبر

شرکت آب و فاضلاب شیراز

شرکت آب و فاضلاب شیراز

شرکت آب و فاضلاب شیراز یک شرکت در شهر شیراز می باشد

    نظرات