نوید کیفیت بهتر در فصل دوم تئاتر خیابانی رشت

نوید کیفیت بهتر در فصل دوم تئاتر خیابانی رشت

نوید کیفیت بهتر در فصل دوم تئاتر خیابانی رشت
نوید کیفیت بهتر در فصل دوم تئاتر خیابانی رشت
در آخرین لحظات اداری روز پنجشنبه بیستم دی ماه، شورای اسلامی شهر رشت شاهد حضور رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و همچنین رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت در دفتر رییس شورا در خصوص بررسی و برنامه ریزی برگزاری فصل دوم تئاتر خیابانی دائمی در سطح شهر رشت بود.
رییس شورای شهر رشت با تقدیر از عملکرد سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی برای برگزاری مناسب مراسم های روز رشت اظهار داشت: در روز رشت شاهد برنامه های زیبایی برای گرامیداشت این روز بودیم. این برنامه های زیبا موجب درخشیدن بیشتر سازمان فرهنگی شد. همچنین باید از جناب عاقل منش به عنوان رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا به دلیل انرژی و وقتی که برای هر چه بهتر برگزار شدن امور گذاشتند، تشکر نمایم و این نحوه کار آقای عاقل منش می تواند الگویی برای امور دیگر باشد.
سید امیر حسین علوی با اشاره به توجه ویژه مدیریت شهری به کارهای فرهنگی بیان نمود: از شورای دوره چهارم به موضوع تئاتر و مسائل فرهنگی نگاه ویژه ای شد و این فعالیت های ذیل نظارت شورا رنگ و بویی تازه گرفت.
وی با اشاره به لزوم ورود تمام نهادها در امور فرهنگی، اظهار نمود: همت و تلاش شهرداری در کارهای فرهنگی ستودنی است. هیچ دستگاهی در حال حاضر به اندازه شهرداری و سازمان فرهنگی در امور فرهنگی شهر و شهروندان فعال نیست.
شهرداری تنها متولی امور فرهنگی نمی باشد. تمام دستگاه ها باید برای فرهنگ مردم موثر عمل نمایند.
وی با اشاره به قدمت صد ساله تئاتر در گیلان افزود: تئاتر گیلان تا به امروز بزرگان زیادی را به عرصه تئاتر کشور معرفی نموده است و جای بسی خوشحالی است که امروز جوانان حضور پر شوری در عرصه تئاتر دارند.
رییس شورا با اشاره به تئاترهای اجرا شده در چند وقت اخیر گفت: با توجه به سیل مهاجرت ها به گیلان در حوزه فرهنگ بومی گیلان نیاز به کارهای بیشتر احساس می شود.
علوی، هنر را ابزاری موثر بر رفتارهای شخصی و اجتماعی مثل خشونت های رفتاری و طلاق و غیره دانست.
رییس شورای اسلامی شهر رشت خواستار برگزاری مسابقه فصلی در سطح استان بین هنرمندان تئاتر به جهت انتقال تجربیات بین همه هنرمندان فعال در این حوزه شد.
رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا نیز با اشاره به محقق نشدن پیش بینی های مالی، افزود: پیش بینی ها برای پرداخت هزینه به هنرمندانی که به اجرای تئاتر خیابانی پرداختند، محقق نگردیده است.
وی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا را خانه هنرمندان و هنر دانست و از حمایت تمام و کمال هنرمندان و تئاتر در این کمیسیون خبر داد.
وی با اشاره به برگزاری مطلوب مراسمات روز رشت افزود: از تمام سازمان ها و نهادها مثل سازمان ارشاد که در روز رشت مجوز نیم بها نمودن بلیط سینما را صادر نمود و سازمان میراث فرهنگی که شرایط حضور مردم به صورت رایگان در موزه را فراهم نمود، باید در مراسمی قدردانی شود.
عاقل منش همچنین خواستار تاسیس دبیرخانه دائمی روز رشت شد.
رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت با اشاره به فشردگی برنامه های روز رشت گفت: با برنامه ریزی فشرده برای برگزاری ۴۰ برنامه در هفته روز رشت، معادل حجم کاری یک سال بر روی سازمان فرهنگی فشار بود.
علیرضا حسنی خوستار حمایت تمام حوزه های متولی فرهنگ در سطح رشت برای استمرار برگزاری تئاتر خیابانی شد.
وی افزود:  پس از بازبینی و بررسی نقاط ضعف و قدرت فصل اول اجراها در فصل دوم اجراهای تئاتر خیابانی، کارگردانها بر اساس موضوعات پیشنهادی کمیته ارزش گذاری اجرا خواهند داشت.
رییس سازمان فرهنگی و اجتماعی نوید حضور و اجرای تئاترهای برگزیده جشنواره های کشوری در شهر رشت را داد.
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر رشت

    منبع خبر

    شورای شهر رشت

    شورای شهر رشت یک شورای شهر در شهر رشت می باشد

      نظرات