همایش مجریان و شرکت های خدمات فنی آزمایشگاهی برگزار گردید.

همایش مجریان و شرکت های خدمات فنی آزمایشگاهی برگزار گردید.

همایش مجریان و سازندگان ذیصلاح ساختمان و شرکت های خدمات فنی آزمایشگاهی با حضور رئیس سازمان، اعضای هیات مدیره، مهندسان مجری و شرکت های خدمات آزمایشگاهی در محل سالن اجتماعات موسسه فرهنگی ورزشی ایثار برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی ، مهندس رمضانی رئیس سازمان نظام مهندسی استان در این همایش گفت : در حال حاضر فقط ۲۰ درصد از ساخت و سازها توسط متخصصان انجام می شود و برای خارج شدن از این وضعیت باید مجریان به وظایف قانونی خود عمل کنند تا خدمات واقعی به مردم ارائه گردد.

وی اظهار داشت: جهت حمایت از حقوق مصرف کنندگان و سرمایه گذاران ، سازمان نظام مهندسی در نظر دارد عملکرد مجریان را از حیث رعایت ضوابط و مقررات ملی ساختمان، توسط کنترل مضاعف نظارت و کنترل کند.

وی افزود : در صورت حضور مجریان در محل پروژه ها و احساس مسئولیت در قبال وظایف خود، سازمان نظام مهندسی به حمایت خود ادامه می دهد تا مهندسان به عنوان شغل اصلی و تمام وقت در این زمینه فعالیت و جایگاه واقعی خود را پیدا کنند، و اجرای ساختمان را حرفه خود بدانند.

عالی ترین مقام نظارتی بر ساخت و ساز در استان خاطرنشان کرد : طی ۳ ماه اخیر آئین نامه شورای مجریان و شیوه نامه های مربوط به آنها تهیه شده و تاکنون این روند به خوبی پیش رفته و اگر ارائه خدمات به صورت واقعی باشد سازمان نظام مهندسی استان نیز به حمایت خود از این مجریان ادامه می دهد.

مهندس رمضانی ادامه داد : اگر دغدغه جامعه مهندسی فقط مسائل صنفی نباشد و مسائل زیستی نسل آینده، رفاه و اقتصاد مردم باشد به طور حتم مردم نیز به جامعه مهندسان اعتماد خواهند کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰۰ پروژه در استان مجری دارد، افزود : حدود ۳۰۰ هزار متر مربع پروژه در استان مشمول طرح مجری هستند که باید مهندسان امانت دار خوبی باشند تا مردم به آنها بیشتر اعتماد کنند.

عضو هیات رئیسه شورای مرکزی استان در ادامه گفت: توجه به مصرف انرژی بزرگترین و مهمترین مولفه ای که امروزه دغدغه مردم، تولید کنندگان، مهندسان و مسئولان در صنعت ساخت و ساز است باید مورد توجه مجریان قرار گیرد که رعایت اخلاق حرفه ای در دل همه این مصادیق قرار دارد.

وی تصریح کرد : اگر مهندسان عاشق حرفه خود باشند و به یک انسجام و همدلی برسند می توانند از محصول و خدمات خود حمایت کنند و به افرادی که دنبال لطمه زدن به حیثیت مهندسی هستند اجازه فعالیت ندهند.

مهندس رمضانی اظهار داشت : اجرای طرح مجریان باید به گونه ای باشد که مردم یک نهضت عمومی از سوی مجریان برای ارتقا خدمات کیفی را احساس کنند و اگر در این زمینه کوتاهی شود برخورد قانونی خواهیم کرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در پایان یاد آور شد : مجریان ساختمان باید مستند سازی را در دستور کار خود قرار دهند و شناسنامه فنی ملک را جدی بگیرند تا روزی فرا برسد که ارزش گذاری قیمت مسکن با نام تولیدکنندکان و شرکت های مهندسی در کنار سایر مولفه ها اعتبار بگیرد.

گفتنی است در این همایش نمایندگان مهندسان مجری و نماینده شرکت های خدمات آزمایشگاهی گزارشی از عملکرد مجریان و شرکتهای خدمات آزمایشگاهی ارائه نمودند.

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی یک انجمن در شهر بجنورد می باشد

    نظرات