تفاهم نامه همکاری دانشگاه بلاروس و دانشگاه کاشان به امضا رسید

تفاهم نامه همکاری دانشگاه بلاروس و دانشگاه کاشان به امضا رسید

رییس پژوهشکده علوم و فناوری نانوی دانشگاه کاشان گفت: تفاهم نامه همکاری بین این پژوهشکده و آکادمی علوم بلاروس به امضا رسید.www.BanaNews.ir

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) 'مصطفی زاهدی فر' پنجشنبه در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی بین المللی سلول های خورشیدی درگفت و گو با ایرنا اظهار داشت: با امضاء این تفاهم نامه علمی آموزشی، ساخت مشترک سلول های خورشیدی با ساختارهای چند لایه ای انجام می شود.

وی افزود: در قالب این طرح پروژه های کوتاه مدتی برای ساخت سلول های خورشیدی با بازده بالا بین این دو مرکز انجام خواهد شد.

به گفته وی، با امضا این تفاهم نامه علاوه بر انجام طرح های مشترک و ارتباطات علمی، تبادل استاد و دانشجو هم صورت خواهد گرفت.

زاهدی فر تاکیدکرد: با تبادل تجربیات دیگر کشورها می توان تولیدات فناوری نانو را ارتقا بخشید.

وی، برگزاری نخستین کارگاه آموزشی بین المللی سلول های خورشیدی نانو ساختار و سیستم های خورشیدی را با هدف ارائه تجربیات ساخت سلولهای خورشیدی ذکر کرد و اظهار داشت: محققان شرکت کننده کشور در این کارگاه آخرین دستاوردها در زمینه ساخت سلول های خورشیدی را فرا گرفتند.

زاهدی فر گفت: محققان باید سعی کنند تا با استفاده از انرژی خورشیدی انرژی های جدید را جایگزین سوخت های فسیلی کنند.

در این کارگاه دو روزه 'والری گرمنوک' و 'سرگی کونوف'، از کشور بلاروس تحقیقات خود را به ترتیب در خصوص ساختارهای چند لایه ای با ضخامت نانو متری برای کاربردهای فتو ولتاییک و توسعه و تحقیق در زمینه سیستم های متمرکز خورشیدی برای کاربردهای هیدروژنی ارائه کردند.

یونگ فانگ لی هم استاد دانشگاه چین هم در کارگاه با عنوان مواد فتو ولتاییک برای استفاده در سلول های خورشیدی پلیمری سخنرانی و چند دانشجو و استاد از ایران هم مطالب خود را ارائه دادند.

این کارگاه آموزشی پس از دو روز برگزاری در دانشگاه کاشان به کار خود پایان داد.

 

    نظرات