مسیرهای ویژه دوچرخه سواری از شریان های تردد خودرو جدا می شود

مسیرهای ویژه دوچرخه سواری از شریان های تردد خودرو جدا می شود

اصغر آدی بیگ در گفتگو با شهریار با اعلام این خبر، اظهار داشت: به منظور تشویق و ترغیب هرچه بیشتر شهروندان به استفاده از دوچرخه و همچنین ایمنی دوچرخه سواران، مسیرهای ویژه ای برای رکابزنان و استفاده کنندگان از این وسیله نقلیه سالم مشخص می شود.

وی ادامه داد: مسیرهای مختلفی که مناسب دوچرخه سواری است، شناسایی، خط کشی و آماده سازی می شود تا بتوانیم با این اقدام شهروندان را بیش از پیش به استفاده از این وسیله نقلیه پاک سوق دهیم. همچنین با تکمیل و ایمن سازی این مسیرها، تردد با دوچرخه در شهر به آسانی و با ایمنی بالایی مقدور می شود.

آدی بیگ با اشاره به پویش سه شنبه های بدون خودرو که هر هفته در تبریز اجرا می شود، عنوان کرد: پویش سه شنبه های بدون خودرو یک کار اجرایی است و ما اهداف مختلفی را از این پویش دنبال می کنیم که از جمله مهم ترین این اهداف می توان به کاهش آلودگی هوا، سلامت شهر و شهروندان و تمایل بیشتر مردم به استفاده از دوچرخه به جای خودرو اشاره کرد.

وی افزود: پویش سه شنبه های بدون خودرو با ورود مسئولان به این پویش و استفاده از دوچرخه به جای خودرو در عزیمت به محل کار، هم آشنایی مسئولان با مشکلات موجود برای دوچرخه سواران در شهر را به دنبال دارد و هم موجب تشویق شهروندان به استفاده از این وسیله نقلیه سالم می شود.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز همچنین تصریح کرد: با آغاز عملیات خط کشی مسیرهای ویژه دوچرخه سواری و تفکیک این مسیرها از شریان های تردد خودروها، از تعدی خودرو و دوچرخه به حریم یکدیگر جلوگیری کرده و به تبع آن کاهش حوادث و افزایش ایمنی رکابزنان را شاهد می شویم.

گفتنی است پویش سه شنبه های بدون خودرو چند هفته ای است که به همت سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز و با حضور فعال ایرج شهین باهر شهردار تبریز و جمعی از اعضای شورای اسلامی این شهر در حال اجرا است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات