اخلاق حرفه ای و مسئولیت پذیری در راس توسعه و ساخت‌وساز شهری

اخلاق حرفه ای و مسئولیت پذیری در راس توسعه و ساخت‌وساز شهری

دراین همایش که به همت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان کاشان در تالار آمفی تئاتر دانشگاه علوم پزشکی این شهر برگزار شد، شهردار کاشان، اخلاق حرفه ای و مسئولیت پذیری اجتماعی را یکی از مهم ترین مسائل اساسی همه جوامع بشری نام برد که متاسفانه در حال حاضر کمتر مورد توجه قرار می گیرد.

سعید ابریشمی راد با توجه به اهمیت اخلاق حرفه ای و مسئولیت پذیری به عنوان مهم ترین رئوس توسعه و ساخت و ساز شهری گفت: خداوند انسان را امر به عمران روی زمین کرده ولی چگونگی آن موضوعی است که باید به آن پرداخته شود.

شهردار کاشان، پیرامون برگزاری نخستین همایش"خانه سبز"گفت: ابتدای دهه ۸۰ دوران تصدی مهندس حسین علی وکیل در مقام شهردار کاشان، با توجه به فقدان فنداسیون‌ و شناژ که در کاشان رعایت نمی شد، حرکتی برای فرهنگ سازی در زمینه مقاوم سازی ساختمان با برگزاری همایش زلزله شروع شد و با برگزاری نخستین همایش"خانه سبز، گام های تکمیلی آن برداشته می شود.

ابریشمی راد، با اشاره به برگزاری این رویداد تخصصی توسط سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گفت: شهرداری به عنوان یک نهاد اجتماعی وظیفه فرهنگ سازی و ارتقای فرهنگ عمومی در همه بحث ها را به عهده دارد و علت اینکه سازمان فرهنگی ورزشی در برگزاری این همایش ورود پیدا کرده در راستای رسالتی است که شهرداری در زمینه بسترسازی اجتماعی به عهده دارد.

شهردار کاشان، خطاب به فعالان حوزه ساخت و ساز حاضر در این برنامه گفت: بواسطه برگزاری این همایش سه راس اصلی عمران و آبادانی شهر دور هم جمع شده اند، شهرداری به عنوان یک نهاد حاکمیتی سیاست گذار، سازمان نظام مهندسی ساختمان به عنوان یک تدوینگر و هدایتگر مسیر صحیح ساخت و ساز شهری و قطعا راس سوم این مثلث مجریان ذی صلاح و معماران هنرمندی هستند که به زیباترین شکل ممکن سیاست ها و دستورالعمل ها را اجرا می کنند تا ما شهر و سرزمینی آباد داشته باشیم.

وی از شرکت کنندگان این همایش به عنوان سه رکن تاثیر گذار توسعه و عمران شهر در کنار هم نام برد و افزود: برگزاری این همایش، طلیعه یک اتفاق بزرگ است که امیدواریم به برکت ایام ولادت حضرت زینب(س) و با تاسی از دو ویژگی امانتداری و پرچمداری آن بانوی بزرگ اسلام، ما نیز امانتدار و پرچمدار خوبی برای میراث خودمان باشیم.

تیمور هنر بخش عضو کمیته عالی ارتقای ایمنی بیمارستان ها، مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی و عضو کارگروه ساختمان های با مصالح بنایی، احمدرضا طاهری اصل رئیس کمیسیون انرژی، استاندارد مصالح و محیط زیست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور و مسعود ملک زاده مدرس دانشگاه، کارشناس ارشد معماری و شهرسازی از جمله سخنرانان نخستین همایش"خانه سبز  بودند که پیرامون مقاوم سازی جداره های خارجی ساختمان با اجرای وال پست و نیز عایق بندی مناسب دیواره ها و کاهش مصرف انرژی به ایراد سخن پرداختند.

در نخستین همایش"خانه سبز" کتابچه "جزئیات اجرایی عایق کاری و پایدار سازی جداره های ساختمان" در اختیار شرکت کنندگان قرار گرفت.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات