شهر مشهد رتبه نخست میزان مشارکت شهروندان در تفکیک پسماند از مبدا را  ...

شهر مشهد رتبه نخست میزان مشارکت شهروندان در تفکیک پسماند از مبدا را ...

شهر مشهد رتبه نخست میزان مشارکت شهروندان در تفکیک از مبدا را دارد

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد گفت: شهر مشهد رتبه نخست میزان مشارکت شهروندان در تفکیک از مبدا را دارد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، ابوالفضل کریمیان در نخستین جشنواره پاکیاران شهر امید و زندگی که در سالن شهید بهشتی برگزار شد، عنوان کرد: آموزش به دانش‌آموزان یکی از اقدامات موثر در زمینه فرهنگ تفکیک از مبدا است چرا که ما در مشهد روزانه به طور میانگین ۲۲۰۰ تن زباله تولید می‌کنیم و این میزان زباله نیاز به مدیریت دارد؛ در این مدیریت نقش آموزش بسیار پررنگ و با اهمیت است.
وی تصریح کرد: ما بر آن شدیم تا از دانش‌آموزانی که در این عرصه با ما همکاری و مشارکت می‌کنند به نحو شایسته تقدیر کنیم. این دانش‌آموزان پاکیار نماینده ما در مدارس هستند و در زمینه تفکیک از مبدا همکاری می‌کنند و این مراسم نخستین جشنواره پاکیاران شهر امید و زندگی است که با حضور پاکیاران و مادرانشان با جمعیتی حدود ۴۰۰۰ نفر برگزار شد.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد عنوان کرد: شهر مشهد بالاترین میزان مشارکت و تفکیک از مبدا را در کشور دارد و با ۱۳ درصد در جایگاه نخست قرار گرفته است.
وی همچنین افزود: سه اصل اساسی و جهانی در مدیریت پسماند وجود دارد که همه آنها نیز در شهر مشهد در حال انجام و پیگیری است؛ کاهش زباله، استفاده مجدد و بازیافت که هر چه این موارد بهتر و کاملتر اجرا شود محیط زیستی سالم‌تر و پویاتر خواهیم داشت.
کریمیان با بیان اینکه امیدواریم به زودی در مشهد در بحث مدیریت پسماند اتفاق بزرگی رخ خواهد داد، تصریح کرد: در حال حاضر به سمت هوشمندسازی فرایند جمع‌آوری زباله حرکت کردیم و به زودی سرویس‌های حمل و نقل اینترنتی راه‌اندازی خواهد شد.
در ادامه بتول گندمی، رییس کمیسیون برنامه و بودجه و فناوری اطلاعات شورای شهر مشهد نیز تصریح کرد: اگر می‌خواهیم تفکیک از مبدا نهادینه شود باید آن را از مدارس و سنین پایین شروع کنیم.
وی عنوان کرد: اهمیت این موضوع به اندازه‌ای است که اگر این فرایند به شکل صحیح صورت گیرد از هدر رفت بودجه شهر به میزان قابل توجهی جلوگیری می‎شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات