استاندار فارس: جایگاه شورای شهر به عنوان سنگ زیربنای دموکراسی و مردم سالاری دینی باید تقویت شود

استاندار فارس: جایگاه شورای شهر به عنوان سنگ زیربنای دموکراسی و مردم سالاری دینی باید تقویت شود

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر شیراز، دکتر «عنایت اله رحیمی» در دیدار با اعضا شورای شهر شیراز، ضمن تاکید بر اهمیت نهاد شوراها افزود: تشکیل نهاد شوراها علاوه بر اینکه در قانون اساسی آمده است خواست جدی مدیریت کلان کشور است که اعتقاد دارد مردم باید در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها حضور فعال داشته باشند .

وی با اشاره به کارکرد و اثر گذاری شوراها در کشورهای توسعه یافته، بیان کرد: به رغم اینکه از تشکیل نهاد شورا در کشور ما زمان زیادی نمی گذرد اما انتظار می رود با کسب تجربیات بیشتر و بهره گیری از این تجربیات به سمت اثر گذاری هر چه بیشتر این نهاد در جامعه پیش برویم .

استاندار فارس با تاکید بر اهمیت حفظ جایگاه نهاد شورا به عنوان سنگ زیربنای دموکراسی و مردمسالاری دینی، عنوان کرد: اعضا شورای شهر باید نگهبان و پشتیبان این نهاد بر آمده از رای و خواسته مردم باشد .

نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان اینکه شورا نهادی مبارک و حائز اهمیت برای کشور و مردم و همچنین تحکیم پایه های جمهوریت نظام جمهوری اسلامی است، خاطرنشان کرد: اعضا شورای شهر می توانند با عملکرد مناسب و اعتماد آفرینی میان این نهاد و مردم به استحکام بیشتر آن کمک کنند .

دکتر رحیمی بیان کرد: اخلاق مداری به عنوان یکی از شاخصه های دینی باید در جامعه اسلامی ما سر لوحه فعالیت های همه افراد و ارکان قرار داشته باشد .

استاندار فارس با اشاره به اینکه اشتغال زایی از طریق توسعه سرمایه گذاری بخش خصوصی را اولویت نخست خود در استان قرار داده است، افزود: موانعی که در روند بوروکراسی شهرداری ها وجود دارد در بسیاری موارد موجب نگرانی و دلخوری سرمایه گذاران می شود در صورتی که باید برای سرمایه گذاران واقعی که به دنبال سود معقول هستند فرش قرمز پهن کنیم .

وی ادامه داد: البته باید این موضوع را مد نظر قرار دهیم که سرمایه های تاریخی، محیط زیست و فضای سبز شهر نباید به بهانه سرمایه گذاری دستخوش آسیب شود.  بلکه دیدگاه اصلی این است  که با کوتاه کردن فرایندها و شفافیت و اعتماد سازی و روشنگری بیشتر سرمایه گذاری که وارد شهرداری می شود بداند با چه فرایندی رو به رو است .

دکتر رحیمی با تاکید بر سرمایه گذاری در فعالیت هایی تحت عنوان صنعت سبز گردشگری را یکی از انواع این صنعت دانست و یاد آور شد: ظرفیت های مناسبی در حوزه های مختلف گردشگری طبیعت، مذهبی،  تاریخی، فرهنگی، ادبی و سلامت در استان فارس وجود دارد .


وی با اشاره به سوابق فعالیت های سیاسی خود و شناختی که با این حوزه دارد،عنوان کرد: به رغم اینکه سیاست را بستر فعالیت در اجتماع می دانم ، سیاسی کاری و سیاست بازی را نمی پذیرم چرا که معتقدم سیاست باید در خدمت نظام، مردم و کشور باشد .

نماینده عالی دولت با بیان اینکه باید به سمت بهبود شرایط نسبت به گذشته پیش برویم، افزود: اصلاح در روش ها و نه در تغییر اصول مد نظر ماست به این معنا چنانچه روش های گذشته راهکار حل مشکلات نبوده اند باید آنها را تغییر دهیم و به سمت اصلاح امور گام برداریم .

استاندار فارس با تاکید بر اصل وفاق و همدلی خاطرنشان کرد: همبستگی باید معنای اتحاد همه با هم باشد، نه اتحاد همه با من و این نکته ای است که هم سیاسیون جدید و هم سیاسیون قدیم باید مدنظر داشته باشند که اول پوست اندازی کنند و زمینه میدان داری جوانان متخصص در عرصه های گوناگون را فراهم آورند .

دکتر رحیمی همچنین بیان داشت: شورای شهر مورد حمایت همه ماست و شهرداری را نیز به عنوان دستگاهی که باید خدمات رسانی وسیعی به شهروندان داشته باشد، تلقی می کنیم و توفیق آن را توفیق خود می دانیم .

وی در پایان تاکید کرد: حمایت از این مجموعه ها مورد نظر ماست؛ چراکه موضوع خدمت رسانی به مردم مطرح است و این مساله باید به مثابه اصلی مهم مورد نظر قرار گیرد .

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر شیراز

    منبع خبر

    شورای شهر شیراز

    شورای شهر شیراز یک شورای شهر در شهر شیراز می باشد

      نظرات