کرمان به حوزه شهرهای دوست‌دار کودک پیوست

معاون معماری و شهرسازی شهردار کرمان:


کرمان به حوزه شهرهای دوست‌دار کودک پیوست



معاون معماری و شهرسازی شهردار کرمان، از پیوستن شهر کرمان به شهرهای دوست‌دار کودک خبر داد.
مریم ایلاقی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار کرمان آنلاین گفت: بعد از اقدامات شهرداری کرمان برای مناسب سازی محیط شهری برای معلولان، این شهرداری قرار است در راستای ایجاد شهر دوستدار کودک، به منظور دستیابی به اهداف و اجرایی شدن دستورالعمل این موضوع اقداماتی انجام دهد.
وی ایجاد شهرهای دوست‌دار کودک را جزو اولویت‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیای‌های کشور دانست و افزود: رهبری شهرهای دوستدار کودک بر عهده معاونت‌های معماری و شهرسازی است .
وی خاطرنشان کرد: شهر دوستدار کودک پاسخی جدید و جامع در زمینه تعامل محیط شهری با کودک است که حضور فعال و مشارکت کودک را اصل قرار می‌دهد.
وی تصریح کرد: در این رویکرد سه راهبرد توسعه‌ی زندگی پیاده، فعالیت کودک در فضای جمعی و طبیعت‌گرایی و همچنین ایجاد حس امنیت، هویت و تعلق به مکان در کودک مدنظر قرار می گیرد و اجرای اقداماتی در این رابطه ، به رشد و پرورش کامل کودک در شهر کمک می کند.
معاون معماری و شهرسازی شهردار کرمان به اساس نامه شهرهای دوستدار کودک (cfc) اشاره کرد و گفت: ساخت المان ها در سطح دید کودکان، مناسب سازی مبلمان شهری و ایمن سازی گذرگاههای هم سطح، از جمله موارد ذکر شده در دستور العمل شهرهای دوستدار کودک است.
ایلاقی حسینی افزود: همچنین فراهم کردن امکان دسترسی مستقل کودکان به طیف متنوعی از خدمات و فعالیت های اجتماعی مناسب کودکان در تمامی سنین، مشارکت کودکان در تصمیم گیری و مشارکت عملی آنها در شهر نیز، از جمله مواردی است که در این دستورالعمل به آن تاکید شده است.
وی با اشاره به این که شهر دوستدار کودک (cfc) مورد توجه برنامه ریزان و دست اندرکاران امور شهری است؛ یادآور شد: طرح های شهر کودک فرصتی را برای کودکان در راستای شکل دادن و یا تغییر محیط پیرامونشان ایجاد می کند.
معاون معماری و شهرسازی شهردار کرمان خاطرنشان کرد: اولین بار در سال ۲۰۰۷ میلادی شهر «بندیگو» در استرالیا از طرف یونیسف به عنوان شهر دوستدار کودک معرفی و در ایران «شهر اوز» در استان فارس برای اولین بار به عنوان شهر دوستدار کودک در سال ۱۳۸۹ انتخاب شد که امیدواریم با اقداماتی که در این زمینه انجام می‌دهیم، شهر کرمان نیز روزی به عنوان شهر نمونه‌ی دوستدار کودک معرفی و شناخته شود.
لازم به ذکر است۲۵  تا ۲۸ دی ماه جاری سمینار بین المللی شهر دوستدار کودک با مشارکت یونیسف، وزارت کشور و سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در شهر اصفهان به عنوان پایلوت شهر دوستدار کودک ایران، برگزار می شود که نماینده شهرداری کرمان نیز در این سمینار حضور خواهد یافت.


مهدیه جعفری

  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید ۰۵۲۱.jpg
JoomlaWorks "Simple Image Gallery Pro" Plugin (v۳.۱.۰) ends here

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات