مدیرعامل برق غرب در گفت و گو با رادیو و تلویزیون؛ ...

به گزارش پایگاه خبری توانیر به نقل از روابط عمومی برق غرب، مهندس علی اسدی مدیرعامل این شرکت با حضور در صدا و سیمای مرکز کرمانشاه در برنامه رادیویی-تلویزیونی "صدای شهر" که به صورت زنده به مدت ۴۵ دقیقه از شبکه زاگرس پخش گردید، به تشریح عملکرد و شاخص های عمده چهل ساله این شرکت پرداخت.

مهندس علی اسدی گفت: این شرکت مسئولیت تامین انرژی الکتریکی از نیروگاه و تحویل به شرکت های توزیع در سطح انتقال در سه استان کرمانشاه، کردستان و ایلام در محدوده ای به وسعت ۷۴۰۰۰ کیلومترمربع و جمعیتی بالغ بر چهار میلیون و دویست هزار نفر را برعهده دارد.

وی در ادامه با اشاره به شاخص های عمده صنعت برق غرب در چهل سالگی پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در مقایسه با کل کشور گفت: امروز طول شبکه برق غرب ۸۳۴۱ کیلومترمدار انتقال و فوق توزیع، ۱۱۷ ایستگاه انتقال و فوق توزیع به ظرفیت یازده هزار و یکصد و هشتاد و پنج مگاولت آمپر و ظرفیت تولید نیروگاه های نصب شده در حوزه برق غرب، ۳۲۶۴ مگاوات است.

وی تعداد مشترکان حوزه شرکت برق منطقه ای غرب را یک میلیون و ششصد و چهارده هزار مشترک اعلام کرد و افزود: از این تعداد، هفتصد و پنجاه و هفت هزار مشترک در استان کرمانشاه می باشند که ۴/۷ درصد مشترکان کل کشور را شامل می شوند.

مدیرعامل برق غرب افزود: ظرفیت تولید نیروگاه های نصب شده در حوزه تحت سرپرستی این شرکت ۳۲۶۴ مگاوات می باشد که از این میزان، ۱۶۲۴ مگاوات در استان کرمانشاه بوده و ۴/۲ درصد ظرفیت نیروگاهی نصب شده کل کشور را تشکیل می دهد.

مهندس اسدی وضعیت نیروگاه ها در حوزه برق غرب را وضعیت بسیار ایده آلی توصیف کرد و افزود: در استان کرمانشاه ۱۶۲۴ مگاوات ظرفیت تولید نیروگاهی داریم در حالی که مصرف ما با احتساب صادرات برق به کشور عراق، ۱۴۰۰ مگاوات است که از این نظر جزء شرکت های پیشرو در کشور هستیم.

وی افزود: خوشبختانه سرمایه گذاری های بسیار خوبی در سطح استان و منطقه در رابطه با احداث نیروگاه ها صورت گرفته و هم اکنون دوازده نیروگاه اعم از نیروگاه های بخاری، گازی و برقابی در حوزه برق غرب فعال است.

مهندس اسدی در خصوص نیروگاه های تولید پراکنده گفت: در بحث نیروگاه های تولید پراکنده، چهار نیروگاه در شهرستان های هرسین، مریوان، قصرشیرین و اسلام آباد غرب با پیشرفت فیزیکی حدود ۴۰ درصد در دست اقدام داریم و امیدواریم با حمایت بانک ها، این پروژه ها تکمیل و کمک شایانی به تولید انرژی پاک در منطقه گردد تا از این نظر هم به شاخص مطلوبی در منطقه و کشور برسیم.

وی ضمن دعوت از سرمایه گذاران جهت ورود به بحث تولید پراکنده و CHP و پنل های خورشیدی افزود: مطالعاتی بر روی نقاط شناسایی شده برای احداث این نیروگاه ها صورت گرفت و نقاط تابش آفتاب، زمان تابش آفتاب و نقاط دارای افت ولتاژ با استفاده از شرکت های مشاور ایرانی و خارجی مشخص شد.

مدیرعامل برق غرب گفت: این شرکت آمادگی دارد براساس قیمت های ابلاغی از وزارت نیرو، انرژی تولیدی توسط این نیروگاه ها را از یک کیلووات تا هر میزانی که تولید کنند، قرارداد خرید تضمینی انرژی را با سرمایه گذاران عزیز منعقد کند.

وی افزود: وزارت نیرو برای تشویق و ترغیب سرمایه گذاران به امر سرمایه گذاری در نیروگاه های خورشیدی، مشوق هایی از قبیل خرید تضمینی انرژی از این نیروگاه ها با قیمت بالاتر و تحویل به مشترکان با قیمت مصوب ابلاغی را در نظر گرفته و این نشان می دهد که وزارت نیرو تمایل زیادی به تولید انرژی از نور خورشید را دارد.

مهندس اسدی با اعلام اینکه پیک بار در برق غرب ۱۸۳۹ مگاوات و از این میزان ۸۴۰ مگاوات مربوط به استان کرمانشاه می باشد، گفت: ظرفیت پست های انتقال در شرکت برق منطقه ای غرب یازده هزار و یکصد و هشتاد و پنج مگاولت آمپر است که ۵۶۵۶ مگاولت آمپر آن در استان کرمانشاه است.

وی همچنین طول خطوط انتقال و فوق توزیع را هشت هزار و سیصد و چهل و یک کیلومتر مدار عنوان کرد و افزود: طول خطوط انتقال و فوق توزیع در استان کرمانشاه ۳۳۶۳ کیلومتر مدار است.

وی افزود: شرکت برق منطقه ای غرب در مقایسه با شاخص های عمده در سطح کشور و در بین ۱۶ برق منطقه ای، در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد ولی متاسفانه از نظر نمودار انرژی مصرفی صنعتی در استان نسبت به کل کشور پایین تر هستیم و انتظار داریم که صنایع، کارآفرینان، مولدین و سرمایه گذاران به یاری این استان آمده تا درصد انرژی مصرفی صنعتی در استان کرمانشاه بیشتر شود.

مهندس اسدی با انتقاد از اینکه بیشترین میزان مصرف انرژی در استان و در حوزه برق غرب، خانگی است گفت: از نظر تامین برق در سطح استان هیچ محدودیتی نداریم و از همین جا به همه عزیزانی که قصد سرمایه گذاری و احداث کارخانه برای ایجاد اشتغال در هر نقطه از منطقه یا استان را دارند عرض می کنم که راه برای سرمایه گذاری بیشتر در استان فراهم است.

مدیرعامل برق غرب در پایان گفت: پروسه صنعت برق یک پروسه یکپارچه است و اگر خدایی ناکرده در یک جایی مشکلی پیش بیاید، قطعاً خدمات رسانی با مشکل مواجه خواهد شد و با توجه به هماهنگی خوبی که بین شرکت های توزیع نیروی برق در منطقه و شرکت برق منطقه ای غرب وجود دارد، به امید خدا می توانیم خدمات بهتر، پایدارتر و با قابلیت اطمینان بالایی را به مردم عزیزمان ارائه دهیم.

EndFragment

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات