تندیس سفالین کلپورگان سیستان و بلوچستان در غرفه راه و شهرسازی تقدیم مق...

تندیس سفالین کلپورگان سیستان و بلوچستان در غرفه راه و شهرسازی تقدیم مقام عالی وزارت راه و شهرسازی شد.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان، در محل غرفه این اداره کل در اولین

نمایشگاه مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری تندیس سفالین کلپورگان سیستان و بلوچستان تقدیم مقام عالی وزارت راه و شهرسازی شد.

سفال کلپورگان هنر هفت هزار ساله ای است که به دست زنان سیستان و بلوچستان زنده نگه داشته شده. هنری که سینه به سینه نقل شده و فرزند به فرزند آموزش داده شده تا حالا که شهرت جهانی پیدا کند .

مهندس مالکی در حاشیه این نمایشگاه گفت: در استان سیستان و بلوچستان ۵۹۰۰ هکتار حاشیه نشینی وجود دارد که عمدتاً در پنج پایلوت زابل، زاهدان، ایرانشهر، چابهار و کنارک قرار دارد.

وی افزود: میزان حاشیه نشینی از( ۱۰۳۲۰۰۰ یک میلیون و سی و دو هزار) نفر جمعیت استان ( ۴۴۶۰۰۰ چهارصد و چهل و شش هزار) نفر میباشد حدوداً ۴۱ درصد جمعیت استان، بیشترین حاشیه نشینی در چابهار با ۵۰ درصد و کمترین حاشیه نشینی در ایرانشهر با ۲۳ درصد ثبت شده است.

مالکی بیان داشت: حدود ۷۷ محله در استان حاشیه نشین شناسایی شده است که ۲۵ محله بعنوان محله هدف مورد بررسی قرار گرفته است در زاهدان ۳ محله هدف شیرآباد، کریم آباد و بابائیان وجود دارد.

وی ادامه داد: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و سیاست های وزارت راه و شهرسازی و حل معضلات ناشی از حاشیه نشینی، اقدامات مناسبی صورت گرفته ۲۷ پروژه در این محلات شروع به ساخت شده است ۳ باب درمانگاه در شیرآباد، کریم آباد و پشت ترمینال قدیم زاهدان باعث شده ۲۴ هزار خانوار تحت پوشش قرار بگیرند مرکز فنی و حرفه ای در کریم آباد که به جوانان محله و حتی محله های اطراف شیوه کار و اشتغال را می آموزند و تاکنون هزار نفر را با مدارک معتبر راهی بازار کار نموده، مدرسه ۲۱ کلاسه در محل شیرآباد با زیربنا ۳۲۰۰ متر مربع که از امکانات بسیار مناسب برخوردار است که  کودکان بازمانده از تحصیل را تحت پوشش قرار میدهد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان گفت : آب شرب  آشامیدنی به ۶۰۰۰ خانوار که ادامه دارد ، صدور شناسنامه به حاشیه نشینان، روشنایی معابر ، ساخت پارک، فرهنگسرا ، بازسازی خانه های غیر مقاوم، آموزش ، درمان، عریض کردن کوچه های کم عرض و .... از دیگر اقدامات انجام شده با مشارکت دستگاه های مربوطه میباشد.

وی اظهار داشت: به خاطر اهمیت این موضوع این اداره کل با مشارکت شهرداری غرفه ای در اولین نمایشگاه بین‌المللی «مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری» در خدمت عموم مردم و مسئولین میباشد.

مصلای امام خمینی(ره)  تهران شاهد برپایی نخستین نمایشگاه بین‌المللی «مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری» میباشد که طبق اطلاعات واصله  بیش از ۱۸۰ دستگاه نهاد و شرکت دولتی و خصوصی با فعالیت‌های بخش بازآفرینی شهری و نوسازی بافت‌های نابسامان شهرها  وزارت راه و شهرسازی به معرض دید عموم گذاشته شده است.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان سيستان و بلوچستان

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان سيستان و بلوچستان

    اداره کل راه و شهرسازی استان سيستان و بلوچستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات