آغاز مطالعه سکه‌های کشف شده در محله شنب غازان تبریز

آغاز مطالعه سکه‌های کشف شده در محله شنب غازان تبریز

به گزارش شهریار، منطقه آذربایجان شرقی، حسین اسماعیلی عتیق در تشریح این خبر، اظهار کرد: مطالعه و پژوهش در خصوص سکه‌های کشف شده نیازمند پژوهش دقیق‌تر بوده و نظر قطعی کارشناسی پس از اتمام مراحل اعلام خواهد شد .

وی در ادامه، هویت بخشی آثار تاریخی را مستلزم بررسی و پژوهش کارشناسان باستان شناسی، دانست و گفت: آثاری که از کاوش‌های باستان شناسی اداره کل میراث فرهنگی و میدانی توسط اشخاص یا تشکل‌های مردم نهاد میراث فرهنگی به دست می‌آیند، مهم‌ترین منابع مادی اطلاعاتی گذشته هستند، از این رو علاوه بر کشف و بررسی این آثار باید برای حفظ و حراست از آن‌ها بررسی‌های دقیق صورت پذیرد .

وی ادامه داد: اشیای باستانی و قیمتی پس از کشف در مناطق تاریخی به اداره کل میراث فرهنگی استان تحویل و پس از بررسی‌های اولیه به منظور ادامه و تکمیل روند پژوهشی به پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور ارجاع می‌شود .

اسماعیلی با بیان اینکه پس از تحویل اشیای باستانی، پژوهش و بررسی آن‌ها پس از طی مراحل اولیه مطالعه ساختاری، آغاز می‌شود، افزود: اشیای کشف شده در ابتدای امر، مورد مطالعه ساختاری قرار گرفته و پس از طی مراحل کارشناسی و پژوهشی قدمت و تاریخچه براساس نظر کارشناسان قطعیت می‌پذیرد .

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات