هشدار به فراوانی مصالح‌ساختمانی غیراستاندارد

هشدار به فراوانی مصالح‌ساختمانی غیراستاندارد

www.BanaNews.irرییس انجمن سازندگان مسکن و ساختمان ضمن هشدار نسبت به فراوانی مصالح ساختمانی غیراستاندارد در بازار گفت: مصالح استاندارد در حد نیاز ساخت‌وساز وجود دارد، اما برخی بساز و بفروش‌هایی که از مهندس فنی و متخصص استفاده نمی‌کنند، تمایل به خرید مصالح غیراستاندارد و تایید نشده را دارند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمدرضا یاسایی افزود: مصالح استاندارد که هم می‌تواند عمر مفید ساختمان را افزایش دهد و هم هزینه‌های استفاده از آن را برای ساکنان کاهش دهد فقط در صورتی که توسط مهندسین متخصص به کار گرفته شود، مناسب خواهد بود. وی تصریح کرد: امروزه در بازار، مصالح نامرغوب در بسته‌بندی‌های فابریک به فراوانی موجود است که افراد عادی به هیچ وجه متوجه نامرغوبی آن نمی‌شوند.

رییس انجمن سازندگان مسکن به خریداران ملک توصیه کرد: در هنگام خرید از سازنده یا مالک بخواهند شناسنامه فنی ساختمان و مدارکی را که نشان دهد در سازه از مصالح دارای علامت استاندارد استفاده شده، نشان دهد.

در همین زمینه، نخایی سخنگوی جامعه مهندسین نیز با بیان اینکه پیام مهندسان متخصص «ارتقای ساخت‌وساز شهری» است، گفت: بر کسی پوشیده نیست که اگر زلزله‌ای در مقیاس ۵ تا ۶ ریشتر تهران را بلرزاند چه فاجعه‌ای همه را تهدید می‌کند. مهندسان خواهان پایان دادن به وضعیت موجود در ساخت‌وسازها هستند.

جعفر سرخوش، عضو هیات‌مدیره انجمن صنفی شرکت‌های مشاور طراح و ناظر نیز در مراسم معرفی پروژه گلدن‌تاور – بزرگ‌ترین پروژه تجاری شهر تهران- گفت: هم‌اکنون به دلیل اجرای ساختمان‌ها توسط افراد غیرذی‌صلاح در اکثر موارد اصول اولیه مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان رعایت نمی‌شود که این باعث می‌شود مصرف‌کنندگان هزینه‌های زیادی بابت تامین انرژی در خانه متحمل شوند.

 

 

 

    نظرات