رییس شورای شهر: ۱۵ درصد از تولید کل کشور از خوزستان است

رییس شورای شهر: ۱۵ درصد از تولید کل کشور از خوزستان است

صبح امروز دومین نشست مشترک کارگروه‌های تخصصی ساماندهی مشاغل و محصولات کشاورزی شهرداری‌های کشور در محل سالن جلسات هتل نیشکر اهواز و به میزبانی شهرداری اهواز برگزار شد.

عبدالزهرا سنواتی، رئیس شورای شهر اهواز در این نشست اظهار کرد: برگزاری این نشست، گام موثری در جهت تحقق شعار اقتصاد مقاومتی است و پس از اولین نشست با این موضوع نیز نتایج خوبی را شاهد بودیم.

وی افزود: از نظر آمایش سرزمینی و مطالعاتی که در این زمینه انجام شده، استان خوزستان ظرفیت‌های منحصر به‌فردی دارد که می‌توان به تولید ۱۷ میلیون تن محصولات باغی و دامی اشاره کرد که ۱۵ درصد از تولید کل کشور را به خود اختصاص می‌دهد.

سنواتی گفت: اهواز نیز هم در بعد صنعتی و هم در بعد کشاورزی پیشتاز است و به این دلیل شهری استراتژیک محسوب می‌شود و ظرفیت‌های بسیاری در این شهر وجود دارد.

وی ادامه داد: امروز شاهد هستیم که از شهرهای اطراف اهواز در خوزستان به این شهر مهاجرت کرده‌اند که این مسئله هم یک ظرفیت است.

رئیس شورای شهر اهواز با اشاره به لزوم ساماندهی مشاغل در سطح شهر، بیان کرد: باید به سمت محله محوری و ناحیه محوری رفته و کاری کنیم که شهروندان بیشترین استفاده را از محله خود و بازارچه‌های محلی بکنند.

وی افزود: بعضی بازارچه‌ها در سطح شهر مورد استقبال نیستند که باید درباره آن‌ها مطالعه کرد؛ امروزه می‌بینیم بسیاری از وانت بارها در مسیرها توقف کرده و محصولات کشاورزی می‌فروشند که باید با روش علمی و تدبیر با آن‌ها برخورد کرد و استفاده از قوه قهریه کارساز نیست.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اهواز

    منبع خبر

    شهرداری اهواز

    شهرداری اهواز یک شهرداری در شهر اهواز می باشد

      نظرات